سیروس مراد حاصلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت 13 هزار نفر معادل 10 درصد گردشگران در اماکن اقامتی همچون 100 کلاس درس، ویلاهای سد سیمره، کمپ اسکان کلم و فضاهای بخش خصوصی اسکان یافتند.
وی افزود: با تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر و برنامه ریزی های منسجم، سه ایستگاه راهنمایی و ساماندهی گردشگران در مبادی ورودی این شهرستان پیش بینی شد و با مشارکت بخش خصوصی و نظارت ویژه، خدمات قابل قبولی به گردشگران ارائه شد.
فرماندار بدره با اشاره به بازدید مسئولان ارشد ملی و استانی از ظرفیت های گردشگری بدره تاکید کرد: تنگه تاریخی دربند به عنوان نقطه ابتدایی جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری شهرستان تعیین شده که از جمله آثار تاریخی دوره ساسانی است و مناظر طبیعی چشمگیری هم دارد.
به گفته وی، تنگه کافری واقع در شهرک ولیعصر نیز بواسطه جاذبه های طبیعی و همچنین امکانات ایجاد شده در حاشیه دریاچه سد سیمره بیشترین گردشگر را در این ایام داشت ولی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و حمایت های لازم از فعالان بخش خصوصی برای صورت گیرد.
مرادحاصلی با اشاره به ایجاد مشاغل فصلی در تعطیلات نوروزی یادآور شد: محصولات تولیدی محلی و فرآورده های دامی و کشاورزی و همچنین صنایع دستی از جمله اقلامی هستند که در این ایام در معرض عرضه و فروش قرار گرفتند که با استقبال خوب گردشگران نیز مواجه شدند.
وی عمده آثار مورد بازدید گردشگران در بدره را 33 اثر ثبت شده ملی مربوط به دوره های اشکانی، ساسانی و قاجاریه در کنار 570 کیلومترمربع وسعت و 45 هزار هکتار عرصه طبیعی، جنگل و دریاچه سد سیمره اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، تنگه تاریخی طبیعی دربند، له لار، بقاع متبرکه تاج الدین و نظام الدین و دره ییلاقی کلم، تنگه رازیانه، جاده تلمبه خانه سد سیمره، مجموعه دریاچه سد و نیروگاه سیمره با پهنه 60 کیلومتری، تفرجگاه های طبیعی در پشته الویزان، تنگه زرانگوش با آثاری از قرون اولیه اسلامی و انبارهای قدیمی تنگه زید از جمله مهمترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان است.
بدره براساس آخرین نتایج رسمی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار و 15 هزار و 614 نفر جمعیت است که از این تعداد چهار هزار و 278 نفر جمعیت شهری و 11 هزار و 336 نفر جمعیت روستایی هستند.
بیش از 80 درصد از مساحت شهرستان بدره را عرصه های منابع طبیعی مانند جنگل و مرتع تشکیل داده که سطحی حدود 35 تا 40 هزار هکتاری جنگل آن در کنار رشته کوه کبیرکوه و رودخانه و دریاچه سد سیمره محل مناسبی برای زندگی گونه های مختلف پرندگان از جمله عقاب، کبک، تیهو، کبوتر و پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند اردک، غاز، باکلان و خودکا محسوب می شود.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.