دکتر صیدنور علیمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این آمبولانس هوایی برای انتقال سریع مصدومان حوادث رانندگی و بیمارانی که وضعیت عمومی مناسبی ندارند و دارای خونریزی شدید هستند به مراکز درمانی استفاده می شود.
وی افزود: همچنین در مواردی که به هر عنوان چون ترافیک، نامناسب بودن مسیر و دلایل دیگر امکان انتقال بیمار یا مصدوم از طریق آمبولانس و راه زمینی نباشد یا اینکه فرد حادثه دیده نیاز فوری به مراکز درمانی داشته باشد، از این بالگرد استفاده خواهیم کرد.
دکتر علیمرادی یادآور شد: در ایام اربعین با توجه به حجم زیاد زائران، ترافیک سنگین جاده ها و نیز بروز سوانح و حوادث مختلف برای رسیدگی سریع به مصدومان می توان از این آمبولانس هوایی برای انتقال مصدومان و بیماران بهره گیری کرد.
به گفته وی، این آمبولانس هوایی که از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت خریداری و به استان ایلام اختصاص یافته است به تجهیزات کامل حمل و عملیات های احیایی مجهز است و با نصب یک تخت توان حمل و انتقال یک بیمار یا مصدوم حادثه دیده به بیمارستان را دارد.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان ایلام تاکید کرد: این بالگرد تا زمان احداث آشیانه در محل فرودگاه شهدای ایلام مستقر است.
به گزارش ایرنا، بهمن ماه امسال نیز 16 دستگاه آمبولانس تیپ سی که مجهز به تخت سی سی یو و ای سی یو هستند از محل اعتبارات طرح تحول سلامت به مرکز فوریت های پزشکی استان ایلام واگذار شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.