طالب خزان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهرستان ملکشاهی 43 اثر فاخر تاریخی و گردشگری وجود دارد که 31 اثر در فهر ست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی افزود: سنگ نبشته گل گل مربوط به دوران آشوریان و کوشک قینفر مربوط به دوران ساسانیان از جمله آثار برجسته تاریخی شهرستان ملکشاهی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران تاریخی است.
وی اضافه کرد: موقعیت کوهستانی این شهرستان آثار طیبعی بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد که می توان به آبشار اما ، دره باجک ، غار آقامیر و تالاب سیاب درویش اشاره نمود که شهرتی ملی دارند.
طالب خزان گفت: وجود دو امامزاده بزرگوار سید محمد عابد (ع) و سید محمد ابوچماقین(ع) در مسیر جاده ملکشاهی - مهران نیز هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی است.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت اسکان و استقبال از مسافران نوروزی در ملکشاهی فراهم شد است، یادآور شد: در ورودی و خروجی سه شهر ارکواز، دلگشا و مهر چادرهای جهت راهنمایی مسافرین و ارائه خدمات رفاهی برپا شده است.
قرار داشتن شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام و در میانه شهرستان های شمالی و جنوبی استان باعث حضور و تردد شمار زیادی از گردشگران نوروزی در این شهرستان می شود.
خبرنگار: روح الله احمدی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.