حسین کلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره نشان دهنده اقتدار، دوام و پایداری نظام و استفاده مردم از حق تعیین سرنوشت خود در اداره امور مملکت و در واقع یک جشن بزرگ ملی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام افزود: ملاک مجریان در برگزاری انتخابات بر اساس قانون اساسی، فرامین امام راحل (ره) و رهنمودها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.
وی ایلام تاکید کرد: به طور کلی مقوله انتخابات حول چهار محور مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت دنبال می شود، سلامت انتخابات با اجرای دقیق قانون میسر می شود، یعنی قانون عادلانه، بی طرفانه و قانونی که حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در آن لحاظ و ضامن ارتقا و پیشرفت همه جانبه کشور شود.
کلانتری یادآور شد: مولفه مهم دیگر تامین امنیت انتخابات است بدین معنی که همه آحاد جامعه با امنیت کامل این اطمینان را داشته باشند که تمام ساز و کارها لحاظ شده است.
وی ادامه داد: بحث مهم دیگر رقابت در انتخابات است، موظف هستیم به عنوان مجریان برگزاری شرایطی را فراهم آوریم تا افراد مختلف و گروه های سیاسی بویژه احزاب قانونی که تلاش می کنند در انتخابات فعالیت داشته باشند، با هم رقابتی قانونمند داشته باشند.
معاون استاندار ایلام گفت: در انتخابات رعایت اخلاق انتخاباتی یک اصل تلقی می شود به این معنا که احزاب و طرفداران، ویژگی ها، برنامه ها و اهداف خود را از نامزد مورد نظر اعلام کنند و در این راه از تخریب و تهدید رقیب پرهیز کنند.
کلانتری اظهار کرد: مشارکت نیز به عنوان مقوله مهم دیگر در انتخابات نماد حضور همه جانبه مردم در حمایت از ارکان نظام بوده که نشان دهنده رضایت مندی آنها از خدمتگذران خود است.

** ساز و کارهای لازم برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت اندیشیده شده است
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: با ابلاغ و دستور وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور فرآیند آغاز بکار انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از چهارشنبه هفته گذشته به طور رسمی شروع شد و مسئولیت برگزاری در شهرها بر عهده فرمانداران و در روستاها بر عهده بخشداران است.
کلانتری افزود: انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر در 23 شهر استان ایلام برگزار شد ولی در دوره پنجم با اضافه شدن 2 شهر در 25 شهر برگزار می شود که از این 25 شهر 24 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.
به گفته وی، انتخابات شوراهای اسلامی دوره گذشته در 345 روستای استان ایلام برگزار شد ولی در دوره جدید این تعداد به 385 روستا افزایش یافته است.
معاون سیاسی استاندار ایلام تاکید کرد: همه ساز و کارهای لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان فراهم شده و در بحث زیرساخت که بسیار حایز اهمیت است با آخرین تلاش های صورت گرفته آمادگی پوشش 96 درصدی را در بحث اینترنت و زیرساخت را داریم ولی پیش بینی می کنیم این پوشش به 98 درصد هم برسد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی در چندین شهر استان را داریم ولی تصمیم گیری نهایی در این زمینه با مراجع ذی صلاح و ستاد انتخابات کشور است.
وی با اشاره به 430 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق به اشراف کامل امنیتی در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و نظام با هزینه های بسیار تلاش می کنند تا حادثه ضد امنیتی در داخل مرزها اتفاق بیفتد اما با اشرافیت کامل اطلاعاتی تمام توطعه های آنان نقش بر آب است.
استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان و 25 شهر دارد و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت سال 96 همزمان با سراسر کشور در 25 شهر و 385 روستای این استان برگزار می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.