محمدباقر شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقتی که کالاهای ایرانی با استقبال عمومی مواجه شود، تولید کنندگان نیز با افزایش کیفیت و رقابت پذیری مناسب درصدد تولید کالاهای بسیار مرغوب تلاش می کنند که این امر موجب رونق تولید و همچنین رکود کالاهای خارجی در بازار می شود.
وی افزود: افزایش انگیزه برای تولیدکنندگان داخلی، ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی کارگران، جلوگیری از انباشت بدهی، رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی از مزایای حمایت مردمی برای خرید کالای ایرانی است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر با هجوم بی رویه کالاهای قاچاق و تبلیغات سوء برای خرید این کالاها بسیاری از واحدهای تولیدی کشور دچار ورشکستگی شدند و کارگران آنها اخراج شدند که این امر ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرد و موجب رکود تولید، بیکاری کارگران و همچنین انباشب بدهی های واحدهای تولیدی به سیستم بانکی شد.
شریفی اضافه کرد: باید راهکار و چاره اساسی برای مشکل واحدهای تولیدی اندیشید که در این راستا دولت با اتخاذ بسته های حمایتی، بانک ها با بخشش جرائم دیر کرد و مردم با بسیج عمومی برای خرید کالای ایرانی می توانند حامی تولیدکنندگان باشند و گام مهمی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و بازار بردارند.
وی یادآور شد: مردم باید مطلع باشند که خرید هر کالای ایرانی موجب رساندن سود و منفعت آن به داخل کشور می شود و به نوعی حمایت از تولید ملی است اما خرید کالاهای خارجی علاوه بر خروج ارز از کشور ضربه ای به اقتصاد ملی وارد می کنند.
شریفی گفت: اگر استقبال عمومی برای خرید کالاهای ایرانی افزایش یابد، قاچاق کالا نیز از رونق می افتد و مردم با اطمینان خاطر و قیمت تمام شده کمتری به کالای مورد نیاز خود دست می یابند.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم از کمپین ایرانی، کالای ایرانی بخر، بسیجی وار حمایت کنند تا شاهد رونق اقتصادی و شکوفایی تولید در آستانه سال نو باشیم.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' را آغاز کرده است.
کمپین خبری خرید کالای با کیفیت داخلی توسط ایرنا با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده شده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.