حجت الاسلام محمد فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح راه اندازی مدارس اسلامی با عنوان مدارس علوم و معارف صدرا سال 86 در این استان کلید و تاکنون در2 شهرستان ایلام و دره شهر راه اندازی و فعالیت خود را در مقطع متوسطه آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه در این مدارس در کنار تحصیل متون و معارف اسلامی چهار ساعت در طول هفته به دانش آموزان ارایه می شود بیان کرد: علاوه بر این فعالیت های فرهنگی و مذهبی و اعزام به اردوهای زیارتی نیز برای دانش آموزان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: تحصیل در این مدارس برای دانش آموزان رایگان است و به دلیل استقبال از مدارس اسلامی برنامه ریزی برای راه اندازی این مدارس در کل استان در دستور کار این اداره قرار دارد.
*** فعالیت 70موسسه قرآنی در استان
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به 13 فعالیت قرآنی این سازمان گفت: از جمله این برنامه ها اجرای طرح نهضت قرآن آموزی، محافل، مسابقات قرآنی و آموزش های مختلف روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و غیره است.
وی بیان کرد: اکنون 70 موسسه قرآنی و 158 خانه قرآن در استان فعال است که در طول سال فعالیت های قرآنی این سازمان با مشارکت آنها اجرا می شوند.
به گفته وی، سالانه 200 نفر به عنوان مربی قرآن کریم با شرکت در دوره های آموزشی این اداره تربیت می شوند.
*** فعالیت 900هیات مذهبی در ایلام
مدیر کل تبلیغات ایلام در ادامه به واگذاری فعالیت های فرهنگی این نهاد به تشکل های دینی اشاره کرد و گفت: با تشکیل 900 هیات مذهبی شهری و روستایی در استان اجرای فعالیت ها و مناسبت های دینی به این هیات ها واگذار شده است.
وی گفت: علاوه بر این کانون های فرهنگی، تبلیغی این نهاد به تعداد 40 مرکز در مناطقی از استان که فاقد نمایندگی تبلیغات اسلامی است راه اندازی و فعالیتهای فرهنگی و دینی را انجام می دهند.
وی اظهار کرد: همچنین 800 مداح آموزش دیده توسط این نهاد ساماندهی و با کسب آموزش های مختلف این سازمان در برنامه های مختلف مذهبی اعیاد و سوگواری شرکت دارند.
*** استقرار 38 مبلغ روحانی در روستاهای ایلام
وی به طرح اعزام مبلغان دینی اشاره کرد و گفت: در طول سال و در ماه های محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبتها روحانیان به این استان اعزام و اقدام به تبلیغ دین و اجرای سایر برنامه های فرهنگی و مذهبی می کنند.
به گفته وی، در سال جاری 42هزار نفر روز حضور مبلغان روحانی در استان در مناسبت های مختلف داشته ایم که فعالیتهای آنان توسط تبلیغات رصد شده اند.
*** برگزاری 350 گفتمان دینی در ایلام
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام به طرح گفتمان های دینی اشاره کرد و گفت: امسال 350 گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه های استان برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در این گفتمان ها از اساتید دانشگاهی استفاده و به شبهات دینی و اعتقادی شرکت کنندگان پاسخگویی شده است.
سازمان تبلیغات اسلامی سال 60به فرمان امام راحل به عنوان نهادی منسجم به منظور پرداختن به امر تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان تاسیس شد.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.