سید علی حسینی روز شنبه در حاشیه آیین نهال کاری در اراضی بیابانی این شهرستان که با حضور فرماندار و برخی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد اصله نهال توسط منابع طبیعی و با مشارکت مردم کاشت شده است.
وی افزود: در این مدت همچنین 900 هکتار از اراضی بیابانی و حاشیه جاده ها و محدوده اراضی زراعی این شهرستان در مناطق بیابانی با استفاده از نهال درختان غیر مثمر نهال کاری شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران تاکید کرد: از این مقدار 450 هکتار توسط منابع طبیعی و 450 هکتار نیز توسط کشاورزان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی و طرح زراعت چوب و بادشکن مزارع انجام گرفته است.
حسینی از تولید 230 هزار اصله نهال در نهالستان های این شهرستان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این تعداد نهال در 2 نهالستان دهلران و میمه تولید شده است.
وی گفت: در راستای عملیات احیا و اصلاح مراتع، 90 هکتار عملیات کپه کاری و ذخیره نزولات توام با بذر پاشی با مشارکت مجریان طرح های مرتعداری در محدوده چهار طرح مرتعداری شهرستان اجرا شد.
فرماندار دهلران نیز در این آیین بر ضرورت حفظ عرصه‌های طبیعی برای همه نسل ها تاکید کرد و افزود: آنچه که اهمیت حفاظت از منابع طبیعی را دو چندان می‌کند قرار گرفتن این شهرستان در معرض خطر ریزگردهاست که باید برای این موضوع همتی همگانی شکل گیرد.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به تاثیر مشارکت مردم در درختکاری اضافه کرد: مشارکت مردم در امر درختکاری و حفاظت از عرصه های جنگلی از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار دهلران با اشاره به اقدامات خوب و تاثیر گذار در حوزه درختکاری در این شهرستان گفت: امسال با مشارکت مردم 300 هزار اصله نهال در شهرستان کاشت شد تا سرانه کاشت نهال از سه اصله در سال گذشته به بیش از 4 اصله در سال جاری برسد.
به گزارش ایرنا، شهرستان دهلران 259 هزار هکتار بیابان، 94 هزار هکتار جنگل و 271 هزار هکتار مرتع دارد و سال گذشته طرح نهال کاری در یک هزار و 200 هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با مشارکت مردم اجرا شد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.