ایرج رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حمایت دولت و مجلس بودجه خوبی از محل ارزش افزوده در اختیار ورزش قرار می گیرد که بخش قابل توجهی از این اعتبار به استان ها تخصیص می یابد.
وی افزود: ما مسئولان و دست اندرکاران ورزش باید تلاش کنیم که ورزش نیز مانند سلامت، درس خواندن و موسیقی در سبد خانوادها قرار گیرد و با تبلیغات در این زمینه جایگاه ورزش و خروجی آن را در جامعه نشان دهیم.
رحمانی گفت: رئیس هیات ها باید دایره فعالیت خود را وسیع تر و آموزش را محدود به باشگاه یا هیات خود نکنند بلکه هیات های شهرستان را نیز فعال و ظرفیت و دامنه فعالیت خود را توسعه دهند.
وی در خصوص کمبود بودجه بخش ورزش گفت: ورزش در بودجه کشور هنوز در اولویت نیست و تخصیص اعتبارات هر استان طبق جمعیت ورزشکاران سازمان یافته صورت می گیرد اما استان ایلام بدلیل کمترتوسعه یافتگی و نداشتن اسپانسر و شرایط خاص بودجه بیشتری در اختیار هیات های آن قرار می گیرد.
رحمانی تاکید کرد: این استان بدلیل نداشتن حامی مالی و شرایط جغرافیایی و کمبود امکانات نسبت به استان های دیگر باید از ظرفیت آموزش و پرورش، شهرداری ها و شوراها استفاده و این رشته ورزشی را در سطح استان و کشور توسعه دهند.
وی اعلام کرد: امسال در بخش استعداد یابی در هشت رشته ورزشی 200 میلیون ریال به هر هیات و حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای استعداد یابی در هر استان پرداخت شده است.
رحمانی از برگزاری چهار کلاس آموزشی رایگان که درآمد آن برای خود استان است و اهدا 2 میز تنیس خبر داد و گفت: همچنین استان ایلام می تواند از فرصت بدست آمده استفاده و استان های دیگر را به این کلاس های آموزشی دعوت و درآمد حاصل از آن را برای خود هزینه کنند.
مدیر کل امور استان های وزارت ورزش و جوانان به نقش تاثیرگذار رسانه ها اشاره کرد و گفت: رسانه ها با شناساندن، تبلیغ و اطلاع رسانی خود ورزش را پررنگ کرده و با تلاش رسانه ها است که ورزش دیده می شود.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سالیانه هیات پینگ پنگ استان ایلام با حضور مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان، رییس فدراسیون پینگ پنگ جمهوری اسلامی ایران ، مدیرکل ورزش و جوانان استان و ورزشکاران این رشته ورزشی روز گذشته در فرهنگسرای جوان برگزار شد‌.
ایلام دارای 200 ورزشکار سازمان یافته در رشته تنیس روی میز است.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.