سلام امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سفر وزیر نفت به ایلام بعداز ظهر سه شنبه هفته آینده انجام خواهد گرفت.
وی افزود: وزیر نفت در این سفر از میدان های نفتی و گازی سروت آذر، چنگوله و مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام دیدن می کند و در جریان روند اجرا پروژه های این مناطق قرار می گیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین قرار است، بیژن زنگنه با حضور در شهرستان دهلران در بازدید از مراحل اجرایی طرح های حوزه انرژی این شهرستان به ویژه پتروشیمی و پروژه ان جی ال 3100 آخرین تصمیم ها برای شتاب بخشی در اجرای آنها را اتخاذ کند.
امینی یادآور شد: مجمع نمایندگان استان تلاش دامنه داری برای سرعت بخشی و رفع موانع پیش روی طرح های حوزه نفت و گاز استان انجام داده که امیدواریم در این سفر شاهد گشایش بیشتری در پروژه های در دست اجرا باشیم.
به گزارش ایرنا، کار اکتشاف منابع نفت و گاز در ایلام از سال 1347 توسط انگلیسی ها آغاز شد.
این استان اکنون دارای 6 درصد ذخایر نفت (رتبه سوم) و 11 درصد منابع گاز (رتبه دوم) کشور است.
یکی از میادین نفتی مهم استان میدان آذر است، ظرفیت تولید نفت از میدان مشترک نفتی آذر در شهرستان مرزی مهران تا اردیبهشت سال آینده به 30 هزار بشکه در روز و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان سال 97 به 65 هزار بشکه در روز می رسد.
بهره برداری از منابع نفت و گاز، حمایت از اکتشاف، توسعه و تجهیز میادین نفتی و گازی، احداث پالایشگاه های نفت، توسعه پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تولید ثروت، اشتغال پایدار و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.