کامران بلوچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت برای رفاه حال بیماران نیازمند پرستاری در منزل، برنامه های قابل توجهی در دستور کار قرار دارد که در صورت اجرا می تواند مشکلات اساسی آنان را حل کند.
وی افزود: به منظور ساماندهی مراقبت در منزل و نظارت بر تداوم درمان بیماران پس از ترخیص واحد مراقبت در منزل در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور تاسیس شده است.
مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پژشکی ایلام تاکید کرد: آخرین دستورالعمل های مرتبط با آیین نامه تاسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در هفتم دی امسال از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.
بلوچی یادآور شد: طی ابلاغیه اخیر کارشناس مراقبت در منزل در بیمارستان ها مستقر می شود و در راستای نیل به اهداف مراقبت پرستاری وظایف و اختیاراتی بر عهده دارد.
به گفته وی، معرفی بیمارانی همچون ضایعه نخاعی، مرگ مغزی، سکته مغزی، پارکینسون که از بیمارستان ها ترخیص می شوند و نیاز به مراقبت پرستاری در منزل دارند، شامل این طرح خواهند شد.
وی اضافه کرد: بررسی سطح نیاز بیماران به مراقبت در منزل و تایید برنامه های درمانی و مراقبتی، نظارت بر قرارداد اولیه فی مابین بیمار و مرکز قرارداد از فواید اجرای این طرح است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.