دکتر علی ماهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی های لازم برای راه اندازی این مرکز در استان ایلام صورت گرفته و تا پایان فروردین 96 دانشگاه علوم پزشکی می تواند این خدمت را به شهرستان های مختلف ارائه دهد.
وی افزود: با راه اندازی مرکز اورژانس هوایی در ایلام نیاز شهرستان های ده گانه این استان از جمله بدره برای انتقال بیمارانی که نیاز به ارجاع سریع به بیمارستان های تخصصی دارند، بر طرف می شود.
نماینده ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان بدره با اشاره به بازدید خود از شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و مطالبات مردم یادآور شد: مهمترین خواسته مردم این شهرستان تجهیز مرکز بهداشتی درمانی به دستگاه رادیولوژی دیجیتال بود که مورد موافقت قرار گرفت و در کوتاهترین زمان ممکن این دستگاه تامین و در این مرکز نصب و راه اندازی می شود.
دکتر ماهر تاکید کرد: ساماندهی مرکز فوریت های پزشکی نیز از دیگر درخواست های مردم بدره است که با وجود آنکه از نظر داشتن آمبولانس و امکانات وضعیت مناسبی دارد ولی نیاز به نیروی انسانی در این مرکز احساس می شود که امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت نسبت به جذب نیرو برای این مرکز اقدام کنیم.
به گفته وی، مرکز تسهیلات زایمان بدره که در مرکز بهداشت این شهرستان قرار دارد نیز اکنون آماده افتتاح است و تا قبل از آغاز سال جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مشاور وزیر و معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی دیگر از مطالبات مردم بدره استقرار پزشکان مختصص در مرکز بهداشتی، درمانی این شهرستان است که بدلیل نزدیکی به دره شهر و وجود مرکز تخصصی در این شهرستان، هماهنگی برای حضور پزشکان متخصص در مرکز بهداشتی بدره انجام شد.
دکتر ماهر ادامه داد: این پزشکان متخصص در چهار رشته اصلی اطفال، زنان، داخلی و جراحی با هماهنگی صورت گرفته در برخی روزهای هفته در این مرکز حضور پیدا کرده و ضمن معاینه بیماران نسبت به رفع مشکلات درمانی آنها اقدام خواهند کرد.
وی اضافه کرد: مرکز بهداشتی و درمانی بدره با پنج پزشک عمومی، آزمایشگاه مجهز، ماما و دندانپزشک با توجه به شرایط جمعیتی شهرستان در وضعیت خوبی قرار دارد و با تقویت مرکز فوریت ها و استقرار پزشکان متخصص تلاش می کنیم، مشکلات مردم به حداقل برسد.
مشاور وزیر بهداشت افزود: برنامه های این وزارتخانه برای کمک به وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان بدره به 2 بخش تقسیم شده که فعالیت های فوری را تا پایان سال انجام و در زمینه تکمیل این مرکز و ارتقای آن و جانمایی تخت های اورژانس و نیروی متخصص تا پایان سال آینده اقدام می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.