به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: کنترل بیماری سالک نیازمند کار جمعی و هماهنگی سازمان های مرتبط با یکدیگر است، می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی با برنامه ای منسجم و هدفمند برای اجرای طرح های مقابله ای اقدام نمایند.
وی نقطه هدف کنونی بیماری سالک را در شهرستان مهران اعلام کرد و افزود: با توجه به ماهیت شهرستان مرزی مهران به عنوان نقطه ملی و دروازه ورود به عتبات عالیات، می طلبد با حساسیت ویژه ای به این مساله در این شهرستان نگاه شود.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام آموزش همگانی بویژه برای گروه های هدف را از مهم ترین برنامه ها در جلوگیری از گسترش بیماری سالک دانست و یادآور شد: سلامت شهروندان اولویت ما است و باید در کارگروه سلامت استان و شهرستان ها تمام جوانب سلامت مردم در نظر گرفته شود.
فرماندار مهران نیز در این نشست از کمبود نزولات آسمانی و گرمای هوا شهرستان مهران به عنوان مواردی که امسال احتمال بروز بیماری سالک را در این شهرستان بیشتر کرده اشاره و بر انجام اقدام های پیشگیراته و خود کنتترلی تاکید کرد.
مراد ناصری گفت: همه اقدام های کنترلی و پیشگیرانه از جمله سم پاشی، پاکسازی محیط، شستشوی جداول، لایروبی کانال ها و و حتی اقدام های آموزشی برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام شده اما کافی نیست.
وی افزود: فلسفه کارگروه کنترل و کاهش بیماری سالک نشان می‌دهد کنترل این بیماری نیازمند هم‌افزایی و همکاری است که اراده خوبی برای پیشگیری از این بیماری را شاهد هستیم.
در این جلسه گزارشی از وضعیت بیماری سالک در استان، فعالیت های انجام شده برای کنترل سالک شهری و روستایی مطرح شد و پس از هم اندیشی در این زمینه ها گزارش فعالیت های دستگاه های مرتبط ارائه گردید و مورد آسیب شناسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سالک یک بیماری پوستی تقریبا کم خطر است که بر اثر ورود انگل تک سلولی به نام «لشمانیا» به بدن ایجاد می شود و یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و تعدادی از حیوانات از جمله جوندگان و سگ است و به ندرت موجب مرگ فرد ابتلا به بیماری می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.