به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین نوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دانشگاه که فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده اکنون به دلیل نداشتن فضای مناسب در موقعیت انحلال قرار گرفته است.
وی یادآور شد: این دانشکده زیرمجموعه دانشگاه معارف اسلامی است و بر اساس مصوبه هیات دولت قبلی قسمتی از هزینه ها و امکانات آن باید توسط دانشگاه و قسمتی نیز توسط مسئولان استان تامین شود و شرط اصلی برای برپا ماندن آن در اختیار گرفتن یک ساختمان است که تا کنون در این زمینه موفق نبوده ایم.
وی با ذکر اینکه دانشکده های علوم قرآنی دیگر استان ها از ساختمان مناسب و دیگر امکانات از طریق استفاده از منابع دولتی برخوردار شده اند گفت: انتظار داریم مسئولان این استان نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند.
معاون آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم قرآنی ایلام گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت که به امضای نماینده ولی فقیه، استاندار وقت، نمایندگان ایلام در مجلس و تعداد دیگری از مسئولان رسیده است مکان فعلی دانشکده علوم قرآنی با تجهیزات کامل باید به عنوان فضای آموزشی در اختیار این دانشکده قرار گیرد اما از سال 82 تا کنون هشت اخطاریه تخلیه برای ما ارسال شده است.
حجت الاسلام حسین نوری اظهار کرد: در اختیار قرار دادن کتابخانه آیت اله حیدری به عنوان خوابگاه، تهیه ساختمان آموزشی اداری در یک برنامه مدون از طریق استانداری، در اختیار گذاشتن زمین و تامین تمامی هزینه های جاری دانشکده تا 2 سال از بودجه استان از جمله بندهای مصوبه هیات دولت است که به طور کامل اجرایی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه دانشکده علوم قرآنی ایلام یک مجموعه سیاسی نیست و تنها فعالیت قرآنی دارد، اضافه کرد: مسئولان استان به بهانه کمبود اعتبارات و نبود ساختمان و فضای مناسب قصد انحلال دانشکده و الحاق آن به دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه را دارند.
وی یادآور شد: تنها مطالبه ما از مسئولان استان اختصاص یک ساختمان مناسب به منظور جلوگیری از انحلال دانشکده علوم قرآنی است و از اصحاب رسانه استان نیز درخواست کمک و همکاری داریم.
دانشکده علوم قرآنی ایلام با پنج رشته در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 110 دانشجو و 40 استاد دارد و تا کنون 135 دانشجو نیز از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند.
این دانشکده زیرمجموعه وزارت علوم و دانشگاه معارف و علوم قرآنی و وابسته سازمان اوقاف و امور خیریه است و از طرف دانشگاه معارف شرط اصلی برای تمدید مجوز و ادامه فعالیت در اختیار گرفتن یک ساختمان مستقل در نظر گرفته شده است که بر اساس گفته مسئولان، دانشکده علوم قرآنی ایلام تنها تا خردادماه 96 مهلت دارد این ساختمان را در اختیار بگیرد.
قرار است در صورتیکه ساختمان مورد نظر در اختیار دانشکده علوم قرآنی قرار نگیرد مجوز این دانشکده باطل شده و این دانشکده با دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه ادغام شود.
دانشجویان بومی این دانشکده نیز جذب دانشگاه ایلام شده و دانشجویان غیربومی نیز در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه یا هر استان دیگری که تمایل داشته باشند جذب خواهند شد.
مسئولان، استادان و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی ایلام خواستار اختصاص یک ساختمان مناسب از طرف مسئولان استان به دانشکده هستند و اعتراض خود در این زمینه را در نشست های مختلف اعلام کرده اند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام نیز در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته از مسئولان استان خواست: از انحلال دانشکده علوم قرآنی که دارای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است جلوگیری کرده و ادامه فعالیت این مکان فرهنگی و دانشی را با جدیت پیگیری کنند.
همچنین تعدادی از نمایندگان دانشجویان و مسئولان این دانشکده روز جمعه با در دست داشتن پارچه نوشته و پلاکاردهایی در مقابل درب ورودی مصلی محل برگزاری نماز جمعه ایلام تجمع کرده و اعتراض خود را به انحلال این دانشکده و عدم پاسخگویی مسئولان استان در این خصوص اعلام کردند.
خبرنگار:معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.