ایرج رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این جشنواره که از 16 اسفند به مدت سه روز در دهلران برگزار می شود گروه های نمایشی از هفت استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خوزستان و اصفهان حضور دارند.
وی از ارسال 49 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی خبر داد و افزود: از این میان تنها اثر 12 گروه نمایشی برای شرکت در این جشنواره از سوی هیات داوران پذیرفته شد.
رضایی تاکید کرد: با حضور این گروه ها، 24 نمایش خیابانی در سطح شهرستان دهلران با موضوع دفاع مقدس در روزهای 16 تا 18 اسفند اجرا می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران یادآور شد: برای این جشنواره از یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و 2 مدیر کل دعوت شده است.
وی با اشاره به سوابق این شهرستان در دفاع مقدس و یادمان شهدای شرهانی و حضور راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان گفت: با توجه به این ظرفیت ها برای اولین بار این جشنواره در این سطح به میزبانی دهلران برگزار می شود.
رضایی بر ضرورت ایجاد دبیرخانه رسمی این جشنواره در دهلران تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تحقق این مهم سال های آینده شاهد حضور هر چه بیشتر گروه های نمایشی از همه استان های کشور باشیم.
وی اضافه کرد: گروه های نمایشی از امروز وارد دهلارن می شوند و مراسم افتتاح روز دوشنبه 16 اسفند و آیین اختتامیه جشنواره نیز روز 18 اسفند با حضور مسئولان و معرفی گروه های برتر برگزار می شود.
شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام از مناطق عملیاتی و خطوط مقدم نبرد دوران دفاع مقدس است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.