به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز شنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات اقشار ضعیف جامعه در طول تاریخ مورد توجه بوده ولی دین مبین اسلام و ائمه معصومین (ع) سفارش بسیاری بر رعایت حال محرومان و مستضعفان دارند.
وی افزود: این موضوع حتی در جوامع پیشرفته اروپایی که از لحاظ سطح درآمدی در شرایط بهتری هستند نیز دیده می شود که در این کشورها نیز تعدادی از مردم از وضعیت معیشتی نامناسبی برخوردارند که باید از طریق نهادهای حمایتی به این افراد کمک کرد.
استاندار ایلام یادآور شد: امام راحل (ره) نیز پیش از پیروزی انقلاب همواره دغدغه رسیدگی به اقشار محروم جامعه را داشتند و از نخستین نهادهایی که با شکل گیری انقلاب در بهمن 57 تاسیس شد، کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که در طول 38 سال گذشته نیز منشا خدمات بسیاری به نیازمندان جامعه بوده است.
مروارید تاکید کرد: کمیته امداد باید به سمتی حرکت کند که تنها افرادی که توانایی کار و فعالیت ندارند زیر پوشش قرار گیرند و با ارائه تسهیلات و کمک های مناسب شرایط را برای خودکفایی آنان فراهم کند.
وی با تمجید از تلاش های مسئولان این نهاد در دوره مسئولیتی جدید برای کاهش دغدغه مسکن مددجویان گفت: کار کردن در این نهاد مقدس با توجه به اینکه مخاطبان این مجموعه افراد نیازمند و محروم جامعه هستند، بسیار ارزشمند است و از اجر و ثواب اخروی بسیاری برخوردار است.
استاندار ایلام از مسئولان این نهاد خواست پس از خودکفایی خانوارها نیز نظارت خود را برای این افراد حفظ کنند تا ضمن اطمینان از توانمند سازی آنان از بازگشت دوباره این خانوارها به چرخه حمایت جلوگیری شود.
مروارید به تلاش های مجموعه کمیته امداد برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش اشاره کرد و افزود: در سایه حمایت های صورت گرفته تعداد افزاد زیر پوشش از 10 درصد جمعیت استان در سال گذشته به حدود هشت درصد در سال جاری کاهش یافته اند که باید این برنامه تا توانمندسازی حداکثر افراد ادامه پیدا کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام نیز در این دیدار گفت: امسال 21 هزار خانوار با جمعیت 48 هزار نفری از خدمات حوزه سلامت این نهاد استفاده کرده اند.
ضیاء رضایی افزود: تعداد افراد زیر پوشش این نهاد با اجرای طرح های توانمندسازی از 10 درصد جمعیت استان در سال گذشته به هشت درصد کاهش پیدا کرده که 34 درصد این طرح در قالب برنامه های اشتغالزایی و توانمندسازی و مابقی در چارچوب شناسایی افراد غیر مستحق بوده است.
وی اظهار کرد: یک هزار و 800 مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه با اعتبار 36 میلیارد ریال طی سال جاری به مددجویان پرداخت شده و هم اکنون زوجی که در انتظار دریافت کمک هزینه ازدواج باشند، در خانواده مددجویان زیر پوشش استان وجود ندارد.
مدیرکل کمیته امداد ایلام یادآور شد: 400 میلیارد ریال نیز امسال در بخش حمایتی برای مددجویان زیر پوشش هزینه شده که 100 میلیارد ریال آن در حوزه بهداشتی و درمانی بوده است.
رضایی اضافه کرد: امسال یک هزار و 537 نفر با اعتبار 24 میلیارد ریال از کمک هزینه های تامین وسایل گرمایشی استفاده کرده اند، ضمن اینکه 2 هزار کودک زیر پنج سال نیز که دچار مشکلات سوء تغذیه هستند، تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی افزود: یک هزار و 332 طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان ایجاد شد که در این میان برای 496 زن سرپرست خانوار شغل فراهم شده است.
22 هزار خانوار با جمعیت بیش از 60 هزار نفر در استان ایلام از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.