به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سلام امینی افزود: وزیر بهداشت از وزیران زحمتکش دولت است و زحمات وی برای استان های محروم غیر قابل انکار است.
وی اظهار کرد: تعداد زیادی پروژه های بهداشتی و درمانی در سفر وزیر به استان ایلام افتتاح شد که در سالیان گذشته بی نظیر بوده است.
امینی گفت: واقعیت این است استان ایلام بشدت محروم است و هنوز بعد از گذشت 28 سال آثار جنگ تحمیلی از چهره شهرهای آن زدوده نشده، اما اقدام های دولت در حوزه بهداشت و درمان در سه سال اخیر قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اتفاق پیش آمده میان فرماندار «بدره» و وزیر بهداشت در سفر اخیر به استان ایلام یادآور شد: به هر حال این اتفاق نباید می افتاد اما وزیر بهداشت در اوج انسانیت و به دور از غرور مقام و وزارت و جایگاه و پایگاه خود و در کمال فروتنی بابت آن عذر خواهی کردند و من به نوبه خودم از این حرکت بزرگ منشانه ایشان تشکر مضاعف دارم که این رفتار را در کمتر مسئولی می توان یافت.
امینی به تنگناهای موجود بهداشتی و درمانی در برخی شهرهای استان ایلام از جمله بدره اشاره کرد و افزود: با وجود همه تلاش ها در برخی حوزه ها مانند پرتو درمانی، بیمارستان های روان پزشکی با فقر امکانات مواجهیم و وزیر بهداشت در این خصوص قول دادند تا جایی که قانون اجازه می دهد برای محرومیت زدایی از چهره استان تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه برای شهرهایی مانند بدره با جمعیت 4600 نفری مجوز قانونی جهت احداث بیمارستان نداریم، اضافه کرد: ولی می توان با ایجاد دی کلینیک ها و درمانگاه ها مشکل مردم را بر طرف کرد که وزیر هم قول مساعد دادند.
نماینده مردم ایلام تاکید کرد: البته باید به ضعف مدیریت های محلی هم در ایجاد این کمبودها اشاره کرد، چرا که به هر حال می توان با مدیریت بهتر کمبودها را جبران کرد و برای مردم محروم امکانات بیشتری فراهم آورد و نمی شود بدون اقدامات قبلی، یک باره همه چیز را از یک مسئول خواست.

** وزیر بهداشت از فرماندار بدره دلجویی کرد
در پی صحبت های روز پنجشنبه وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با فرماندار بدره در استان ایلام، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز جمعه در تماس تلفنی با «سیروس مرادحاصلی» از وی دلجویی و عذرخواهی کرد.
عباس زارع نژاد مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: روز گذشته (پنجشنبه) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از پروژه های درمانی استان ایلام در شهر بدره بدنبال اظهارات فرماندار بدره ، صحبت هایی بین وی و مرادحاصلی رد و بدل شد که صبح امروز دکتر هاشمی با وی تماس گرفت و در یک مکالمه چهار دقیقه ای از وی عذرخواهی کرد.
وی گفت: دکتر هاشمی دراین گفت وگو اظهار داشت« من به بیش از 470 شهر مختلف سفر کرده ام و این اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده است، شما حلال کنید و ان شاء الله جبران می کنیم»؛ فرمانداره بدره نیز گفت: «مرید شما و دولت روحانی هستم.»
زارع نژاد گفت: به طور کلی مردم در شهرهای مختلف کشور مطالبات زیادی دارند که همه آنها بحق است و معمولا از سوی مردم مطرح می شود اما برخی از این مطالبات ممکن است به علت محدودیت های اعتباری قابل انجام نباشد. انتظار وزیر بهداشت از فرماندار بدره این بود که به عنوان نماینده دولت، این محدودیت ها را در نظر بگیرند و به سمت افزایش انتظارات پیش نرود.
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پس از دلجویی و عذرخواهی وزیر بهداشت از فرماندار بدره و عرض ارادت فرماندار این شهر به وزیر بهداشت، ماجرایی که برخی رسانه ها به سمت بزرگنمایی آن حرکت کردند، بدین ترتیب پایان یافت.
وی گفت: انتظار ما از رسانه ها این است همان طور که این موضوع را بزرگنمایی کردند، عذرخواهی و دلجویی وزیر بهداشت را نیز پوشش دهند.
زارع نژاد افزود: به طور کلی حجم درخواست های مردم از دولت و وزارت بهداشت بسیار زیاد است و از ساخت بیمارستان و ام آر آی و سی اسکن در تمام شهرها گرفته تا ایجاد دانشکده و دانشگاه گسترش می یابد و به طور طبیعی امکان عملی شدن تمام این خواست ها به علت محدودیت های منابع مالی دولت وجود ندارد.
دریافت کننده: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.