یارالله نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر صادرات گمرگی استان در مرز مهران، ترانزیت و صادرات کالاهای سایر گمرک های کشور از مرز بین المللی مهران نیز از رشد مناسبی در مدت یاد شده (11 ماه) برخوردار بوده است.
وی افزود: بدون احتساب صادرات گمرک استان، در 11 ماه گذشته از سال جاری، یک میلیارد و 562 میلیون دلار کالا مربوط به دیگر گمرک های استان های کشور نیز از این مرز به عراق صادر شد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، حدود 118 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: در مجموع صادرات استان ایلام و خروجی کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور از مرز مهران امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون دلار بود که این میزان از نظر ارزش دلاری 68 درصد رشد داشته است.
نصیری عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان کالای صادراتی مربوط به سیمان و محصولات کشاورزی است.
وی مرز مهران را اولویت اصلی صادرات به کشور عراق به دلیل امنیت بالای آن دانست و یادآور شد: سیاست های کلی دولت تدبیر و امید بر محور حمایت از تولیدات صادرات گرا و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش سهم کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی است که در این خصوص اقدم های مناسبی از سوی مسوولان ارشد استان در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.