یدالله جایدری روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فضای موجود در مدارس غیر اسلامی نیست و ناهنجاری وجود ندارد و زمینه لازم برای تربیت اسلامی دانش آموزان در این فضاها فراهم است.
وی افزود: عمده دانش آموزان مدارس این استان در کنار اینکه سر زنده و شاد هستند باورهای دینی عمیق هم دارند ولی برای تربیت اسلامی کامل دانش آموزان خانواده ها نیز باید مشارکت کنند تا آنها با تاثیر از فضای مدرسه و خانه روحیه ای شاد و در عین حال اسلامی داشته باشند.
جایدری تاکید کرد: این سازمان برای تربیت اسلامی دانش آموزان برنامه های مختلفی در طول سال تحصیلی اجرا می کند که یکی از مهمترین آنها برپایی نماز جماعت در 300 مدرسه مناطق مختلف آموزشی استان است.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: از دیگر برنامه های این اداره کل برگزاری مسابقات قرآنی، عترت و نماز است که همه ساله با مشارکت 80 درصدی دانش آموزان برگزار می شود.
وی با اشاره به فعالیت 19 دارالقرآن ویژه دانش آموزان در استان گفت: در این مراکز نیز آموزش های مختلف قرآنی به دانش آموزان و اولیا آنها ارایه می شود.
جایدری فعالیت 28 کانون فرهنگی، پرورشی، اجرای طرح مسجد، مدرسه و منزل، اعزام دانش آموزان به اردوهای زیارتی و اجرای مسابقه های فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه های این سازمان در راستای تربیت اسلامی دانش آموزان در طول سال تحصیلی برشمرد.
وی با بیان اینکه مدرسه باید ابتدا نقش تربیتی و سپس نقش آموزشی داشته باشد، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر تربیت انسان صالح و رسیدن به حیات طیبه تاکید شده و این سازمان اجرایی کردن این سند را باید از تغییر ساختار آغاز کند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ایلام برگزاری یادواره شهدای امور تربیتی، تقدیر از مربیان امور تربیتی مدارس، برگزاری همایش و اردوهای زیارتی دانش آموزی را از جمله برنامه های هفته تربیت اسلامی در این استان اعلام کرد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
هشتم تا 13 اسفندماه به عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.