هادی حیاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان 12 هزار و 500 نفر در قالب بیمه روستاییان و یک هزار و 500 نفر نیز در قالب کارکنان دولتی تحت پوشش بیمه قرار دارند.
به گفته وی، گسترش پوشش بیمه در کشور، افزایش خدمات عمومی و بهره مندی اقشار جامعه از بیمه رایگان، از سیاست های دولت تدبیر و امید است که تلاش فراوانی برای تحقق آن صورت گرفته است.
وی افزود: خدمات دهی به مردم در قالب صدور، تعویض و تمدید دفترچه های درمانی، پذیرش و تایید لیست های ماهیانه بیمه ادارات و موسسات و پذیرش نسخ داروخانه ها و مطب ها در اداره بیمه سلامت شهرستان و همچنین دفتر خدمات عمومی سطح شهر انجام می شود.
حیاتی در مورد خدمات رسانی به روستاییان و عشایر نیز یادآور شد: روستاییان با تایید فرم های مربوطه در خانه های بهداشت محل زندگی خود و عشایر نیز با تایید اداره امور عشایری می توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده کنند ضمن اینکه این امکان برای همه مردم فراهم است که بدون پرداخت سرانه، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
رئیس اداره بیمه سلامت بدره در مورد اهداف فرم ارجاع روستاییان تاکید کرد: رایگان بودن خدمات به روستاییان و عشایر می تواند زمینه سوء استفاده را فراهم کند لذا صاحبان این دفترچه ها باید در مراجعه به بیمارستان ها و کلینیک های خارج از شهرستان از فرم ارجاع استفاده کنند.
به گفته وی، خدمات بستری برای روستاییان و عشایر با نرخ سه درصد در مراکز درمانی محاسبه می شود که حتی از دارندگان بیمه های دیگر که معادل 6درصد است نیز پایین تر است و این کمک خوبی به کاهش هزینه های بهداشتی خانوارهای روستایی و عشایری کرده است.
به گزارش ایرنا، اداره بیمه سلامت شهرستان بدره که در دهه فجر امسال و با گذشت بیش از سه سال از ارتقای اداری بدره به شهرستان شروع بکار کرد نو پا ترین اداره این شهرستان است که خدمات رسانی خود را به مردم آغاز کرده است.
بدره در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و هم اکنون دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است، براساس آمار آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 این شهرستان دارای سه هزار و 382 خانوار با 16 هزار و 478 نفر جمعیت است که از این تعداد 6 هزار و 34 نفر در مناطق شهری و 10 هزار و 444 نفر در روستاها ساکن هستند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.