به گزارش ایرنا،استاندار ایلام در مراسم رونمایی از تازه های نشر نویسندگان این استان گفت: ایلام دارای نویسندگان زیادی است که در حوزه شعر و کتاب حرف برای گفتن دارند.
محمدرضا مروارید با بیان اینکه نشر و چاپ کتاب در این استان سابقه زیادی ندارد، اظهار کرد: به همین دلیل بیشتر آثار شعرا و نویسندگان قدیمی استان چاپ نشد و عاملی شد تا کمتر نام و نشانی از این بزرگان باقی بماند.
وی افزود: در 2 دهه اخیر حرکت های خوبی برای چاپ و نشر آثار نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر این استان صورت گرفته است البته هنوز هم کمبودهایی در حوزه چاپ وجود دارد.
مروارید با بیان اینکه باید نسبت به ایجاد انگیزه برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در صنعت چاپ و نشر اقدام کنیم، از آمادگی استانداری برای حمایت از فعالان این عرصه و ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به این افراد خبر داد.
وی سپس با اشاره به برگزاری دهمین دوره نمایشگاه کتاب در ایلام یادآور شد: استقبال مردم از این نمایشگاه نشان می دهد که کتاب همچنان پر طرفدار است و مردم دوباره به سمت کتاب و کتابخوانی روی آورده اند.
استاندار ایلام تاکید کرد: با وجود اینکه امروزه اینترنت و گوشی های هوشمند به ابزاری نوین در دسترسی آسان مردم به آثار فرهنگی و هنری تبدیل شده است ولی هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد.
وی با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه کتاب (انبار غله) گفت: سال آینده نمایشگاه کتاب ایلام را در محل دائمی نمایشگاه های این استان در مجموعه چغاسبز برگزار خواهیم کرد.
مروارید در خصوص اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر هم اضافه کرد: قرار است سال آینده اعتبارات مناسبی در این حوزه به استان ها اختصاص داده شود تا در بخش های مختلف فرهنگ و هنر و مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه شود که از این محل می توان به فعالان حوزه فرهنگ و کتاب هم کمک هایی کرد.
استاندار ایلام همچنین از غرفه های عرضه کتاب در نمایشگاه ایلام بازدید و با فعالان و ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، دهمین دوره نمایشگاه کتاب ایلام از روز 8 تا 13 اسفند در محل انبار غله برپا شده است، در این نمایشگاه 31 هزار عنوان کتاب از 253 ناشر مناطق مختلف کشور در 187 غرفه در معرض دید عموم قرار دارد.
کتاب های این نمایشگاه در مدت یک هفته برپایی با 30 درصد تخفیف شامل 20 درصد بن تخفیف نمایشگاه و 10 درصد تخفیف در نظر گرفته شده از سوی ناشران عرضه می شود.
برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب، کتابخوانی، بررسی وضعیت چاپ و نشر استان ها، محفل شعر آیینی، برپایی ایستگاه نقاشی، نمایشگاه آثار علوم قرآنی، غرفه ایثار و شهادت، مطبوعات، اقتصاد مقاومتی، نماز و مسجد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.