به گزارش ایرنا، علی مهرعلیزاده روز سه شنبه در نشست تخصصی نقش سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حاشیه دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام تاکید کرد: انتشار و ارائه کتاب نباید دولتی بلکه باید جنبه مردمی داشته باشد تا بتوانیم شاهد تغییرات مثبت در حوزه مطالعه و کتابخوانی باشیم.
وی با تاکید بر اینکه کتاب باید در ارتباط با ساختار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دیده شود، افزود: کتاب هایی که در جامعه چاپ و منتشر می شوند، باید متناسب با نیاز مردم باشند.کتاب معرف توسعه کشور بویژه حوزه اقتصادی است بطوریکه میزان پیشرفت هر کشوری در گرو توسعه صنعت چاپ و نشر است.
به گفته مهرعلیزاده، چنانچه شناخت مردم نسبت به کتاب در هر کشوری مطلوب باشد به همان اندازه نیز اقتدار آن کشور در حوزه علم و دانش و فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز بیشتر خواهد بود.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به دغدغه عمومی جامعه که چرا متناسب با افزایش دانشگاه ها و جمعیت شهر نشینی علم و دانش ارتقا پیدا نکرده گفت: این مساله باید با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب مطالعه و کتابخوانی به دغدغه اجتماعی و فرهنگی مردم تبدیل شود.
وی نقش سازمان های مردم نهاد را در شناسایی ایده ها، استعدادها و خلاقیت های حوزه مطالعه و کتابخوانی موثر دانست.
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: مطالعه باید در خانواده ها تقویت و ایجاد مراکز کتابخوانی در استان گسترش یابند.
بهروز حیدرزاده اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند با تشویق مردم به سمت مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی ایفا کنند.
دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام با ارایه 31 هزار عنوان کتاب و برقراری 30 در صد تخفیف از هشتم تا 13 اسفندماه جاری در انبار غله شهر ایلام دایر است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.