محمد تاسمه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر ایلام - مهران مهمترین جاده ارتباطی برای عزیمت زائران عتبات عالیات و همچنین صادرات کالا به عراق است، وزارت راه و شهرسازی چهار بانده کردن این مسیر 85 کیلومتری را اولویت خود قرار داده و پیمانکاران در قطعات مختلف مشغول تعریض و رفع نقاط حادثه خیز این مسیر هستند.
وی افزود: هم اکنون از تونل راه کربلا تا سه راهی جندالله، محدوده روستای گلان تا صالح آباد و از گلان تا امیرآباد شاهد فعالیت پیمانکاران حوزه راهسازی هستیم تا پیش از اربعین سال آینده این جاده ارتباطی ایمن سازی و چهار بانده شود، بر اساس برنامه ریزی ها عملیات استاندارد سازی این محدوده باید ظرف 12 ماه انجام شود که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 18 درصدی برخوردار است.
بخشدار صالح آباد یادآور شد: فعالیت این گروه های راهسازی به منظور تعریض جاده در برخی نقاط باعث خاکبرداری و ایجاد ارتفاع سطح حاشیه جاده شده و همین موضوع خطر بروز حوادث رانندگی را افزایش می دهد.
به گفته وی، تنها در 24 ساعت گذشته چند حادثه رانندگی در جاده ایلام به مهران اتفاق افتاد که عدم وجود علائم هشدار دهنده یکی از دلایل وقوع این حوادث است که منجر به جرح و فوت می شوند.
تاسمه گفت: می طلبد عوامل راهداری و پلیس راه نظارت بیشتری بر فعالیت پیمانکاران این مسیر داشته و از نصب علائم هشدار دهنده و اعلام خطر توسط گروه های راهسازی اطمینان حاصل کنند.
وی اضافه کرد: به نظر می رسد با وجود تاکیدهای صورت گرفته پیمانکاران به اندازه کافی این علائم را در طول مسیر فعالیت خود جانمایی نکرده و نسبت به این موضوع اهتمام جدی ندارند.
تاسمه افزود: با توجه به اینکه بخشی از خودروهای عبوری از این مسیر متعلق به رانندگان غیر بومی است که آشنایی چندانی با وضعیت جاده ندارند، نبود علائم هشدار دهنده احتمال وقوع تصادف را افزایش می دهد.
به گفته وی، به دلیل فعالیت خودروهای سنگین در محدوده سد کنجانچم ترافیک این مسیر بالاست و این وضعیت لزوم حضور بیشتر عوامل راهداری و پلیس راه را به منظور نظارت بیشتر بر تردد خودروها و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی ناگوار دو چندان می کند.

** افزایش گشت های پلیس راه در مسیر ایلام به مهران
سرپرست پلیس راه انتظامی استان ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حضور نیروهای پلیس راه به دلیل فعالیت کارگاه های راهسازی در مسیر ایلام به مهران افزایش یافته است.
سرهنگ رضا همتی زاده اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته 3 حادثه رانندگی در مسیر ایلام به مهران روی داد که به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن پنج نفر انجامید.
وی یادآور شد: صبح دیروز تصادف میان سواری پژو پارس و وانت نیسان 2 کشته بر جا گذاشت و سه نفر از سرنشینان پژو پارس نیز زخمی شدند.
به گفته وی، شب گذشته نیز یک دستگاه اتوبوس در محدوده تونل راه کربلا با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد که این حادثه نیز 2 زخمی برجا گذاشت.
سرپرست پلیس راه ایلام تاکید کرد: همچنین عصر روز گذشته در منطقه بانروشان نیز یک دستگاه سواری پراید به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه با یک سواری پژو برخورد کرد که این تصادف رانندگی نیز سه زخمی داشت.
سرهنگ همتی زاده افزود: هشدارهای لازم به پیمانکاران به منظور نصب علائم خطر و هشدار دهنده بویژه در محدوده هایی که به دلیل خاکبرداری شاهد اختلاف ارتفاع سطح جاده هستیم، داده شده تا از بروز حوادث جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: تصادف هایی که طی ساعات گذشته رخ داده ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان همچون تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ بود و هیچ تصادفی در محدوده کارگاه های راهسازی رخ نداده است.
به گزارش ایرنا، تا پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها 20 کیلومتر از راه های استان ایلام بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 120 کیلومتر افزایش یافته است که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی این استان دارد.
هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
جاده ارتباطی ایلام - مهران بدلیل تردد روزانه یک هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین حامل کالاهای صادراتی و خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر حامل زائران عتبات عالیات از پر تردد ترین راه های استان ایلام بشمار می رود که بدلیل عرض کم و نقاط حادثه خیز، بیشترین آمار تصادف های رانندگی جرحی و خسارتی این استان در این جاده روی می دهد.
عملیات تعریض این جاده ارتباطی مهم و ترانزیتی که 85 کیلومتر طول دارد در 2 سال اخیر با هدف تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی با جدیت بیشتری از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است و بخش هایی از آن هم اکنون چهار بانده شده است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.