به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی که قرار است در منطقه عملیاتی شرهانی شهرستان دهلران برگزار شود، اظهار کرد: همه خود را مدیون و مسئول در مقابل خون شهیدان می دانیم و تا زمانی که این روحیه در بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد، گزندی به این انقلاب نمی رسد و روز به روز شاهد قوام و پایداری هر چه بیشتر کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در منطقه عملیاتی شرهانی تاکید کرد: همراهی و همکاری مجموعه دستگاه ها با برگزار کنندگان این جشنواره نشان از همت و اراده این عزیزان برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: سرزمین شرهانی که معطر به خون مطهر و یاد و نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس است، لیاقت این را دارد که برنامه های فرهنگی و مناسبتی بیشتری در آنجا اجرا شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این برنامه فرهنگی، نشان از شناسایی ظرفیت های ویژه جنگ و افتخارات سرداران شهید در این استان است.
حشمت الله عسگری اظهار کرد: تاکنون آنچنان که باید و شاید به اثرگذاری و فداکاری مردم استان ایلام در طول جنگ پرداخته نشده ولی در سال های اخیر حرکت های خوبی شکل گرفته تا هنرمندان بتوانند نقش ایلام و مردم این استان در جنگ را بیش از گذشته معرفی کنند.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: برگزاری این جشنواره ها می تواند با عزیمت کاروان های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس این استان همزمان باشد تا اثرگذاری بیشتری در نسل جوان و نوجوان ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی از 16 تا 18 اسفند با حضور 12 گروه نمایشی از استان های اصفهان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، خوزستان و همدان در منطقه عملیاتی شرهانی در شهرستان دهلارن در 220 کیلومتری جنوب ایلام برگزار می شود.
منطقه شرهانی در 65 کیلومتری دهلران یکی از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است که عملیات های بزرگی همچون محرم، والفجر مقدماتی و والفجر یک در این نقطه توسط رزمندگان اسلام اجرا شد و رزمندگان زیادی در این منطقه به شهادت رسیده و به معراج رفتند.
استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در دوران هشت سال دفاع مقدس از مناطق اصلی نبرد رزمندگان اسلام با متجاوزان بعثی بود و نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده نیز در این ایام تقدیم نظام اسلامی کرده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.