به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه در روند ارتقا و بالندگی جامعه موثر است چرا که کتاب ارزشمندترین سرمایه برای زندگی انسان بشمار می رود.
وی ادامه داد: کسی که با کتاب مانوس شود فردی ممتاز و برتر با ارزش های علمی، معنوی و فرهنگی است بنابراین گسترش فرهنگ کتابخوانی، جامعه ای پویا و پیشرو را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، روند کمی و کیفی چاپ کتاب در کشور گسترش یافته و با سهولت در دسترس همگان قرار می گیرد در حالیکه قبل انقلاب کتاب های محدودی منتشر می شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: یکی از راه های برون رفت مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه و هدایت به سمت سالم سازی و ارزش گرایی، آشنایی مردم با فرهنگ فاطمی است.
وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) زندگی کوتاه اما دنیایی از ارزش ها، معنویت، همسرداری و تربیت فرزندان را به نمایش گذاشت بنابراین آشنایی با زندگانی این بانوی بزرگ و ائمه اطهار(ع) در گرو مطالعه و کتابخوانی است.
امام جمعه ایلام با اشاره به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور تاکید کرد: این مساله برای کشوری که مهد تمدن و تربیت علما و دانشمندانی بی نظیری در جهان است، زیبنده نیست.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه است که با رویکرد ایجاد عدالت در این حوزه اجرا می شود تا زمینه دسترسی همه مردم به کتاب فراهم شود.
سید هادی حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به کتابخوانی اظهار کرد: معظم له تاکید فراوانی به موضوع کتاب و کتابخوانی دارند و در تمامی نمایشگاه های کتاب تهران حضور پیدا کمی کنند تا همه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه پی ببرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این آیین از راه اندازی محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان ایلام در پارک تفریحی چغاسبز خبر داد.
حشمت الله عسگری تاکید کرد: پیش بینی می شود این مکان سال آینده افتتاح شود تا نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری استان در این محل برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه کتاب دهم ایلام 31 هزار عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور از هشتم تا 13 اسفند در محل انبار اداه غله ایلام عرضه می شود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.