به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا شرف‌ بیانی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مراسم استقبال از پیکر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 9 صبح روز دوشنبه (9 اسفند) در فرودگاه شهدای ایلام با حضور مسئولان برگزار می شود و پس از این برنامه، پکر مطهر شهدای گمنام به اداره کل حفظ آثار منتقل می شوند.
وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر این شهدا در شرق رودخانه دجله و در زبیدار تفحص شده است، افزود: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام روز سه شنبه 10 اسفند از میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام برگزار می شود، سپس ویژه برنامه هایی در برخی مساجد شهر که میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام هستند، برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام یادآور شد: تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
به گفته وی، پیکر شهدایی که قرار است به شهرستان آبدانان منتقل شوند روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد و آیین شبی با شهدا نیز در این منطقه برگزار می شود.
سرهنگ شرف بیاتی تاکید کرد: آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام که قرار است در دانشگاه علوم پزشکی ایلام به خاک سپرده شوند نیز روز شنبه هفته آینده برگزار می شود و پیکر مهطر این شهدا توسط دانشجویان از دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در بخش دیگری گفت: بر اساس سهمیه تعیین شده سالانه باید 30 کتاب در حوزه دفاع مقدس در هر استان چاپ و منتشر شود که در این استان تاکنون هفت عنوان کتاب چاپ و 15 مورد دیگر نیز در دست چاپ است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.