جمیل شوهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان کالای صادراتی (صادرات استان و سایر گمرکات) نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 68 درصدی برخودار بوده است.
وی افزود: 545 میلیون و 479 هزار و 917 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 562 میلیون 68 هزار و 645 دلار از گمرک دیگر استان ها به عراق صادر شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: در این مدت (11 ماهه امسال) میزان صادرات کالا در استان ایلام 2 درصد و سایر گمرک های کشور 118 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
شوهانی عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین میزان کالای صادراتی مربوط به سیمان و محصولات کشاورزی است.
شهرمرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشور به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.