نعمت الله بیرانوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرا رسیدن ماه پایانی سال و افزایش خریدهای مردم در این ایام، بر لزوم نظارت بر بازار و جلوگیری از سوء استفاده متخلفان احتمالی این عرصه از فضای پیشرو تاکید کرد.
وی مهمترین اهداف سازمان تعزیرات حکومتی در طرح نظارتی ویژه نوروز 96 را تمرکز توان عملیاتی ادارات کل اجرایی سازمان در حمایت از حقوق مصرف ‌کنندگان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی و حضور موثر در امر مبارزه با تخلفات بخصوص گران ‌فروشی و برخورد قانونی با عوامل اخلال در نظم بازار اعلام کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: این اداره کل آماده همکاری با عوامل طرح نظارتی ویژه نوروز و نهادهای مسئول از جمله ستاد اجرایی خدمات سفر، استانداری، فرمانداری ها، سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه ‌های علوم پزشکی، حمل ‌و نقل و پایانه ‌ها، استاندارد، اتاق اصناف و سایر نهادهای مسئول در امر تنظیم بازار است.
بیرانوندی تاکید کرد: گشت های نظارتی و سیار اداره کل بصورت روزانه با همراهی روسای شعب سیار و در معیت دستگاه های نظارتی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، اماکن و اداره مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی و معاونت بهداشت و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، استاندارد بنابر موضوع گشت به سطح بازار اعزام و اماکن هدف را مورد بازرسی و نظارت قرار داده و با موارد تخلف احتمالی در محل برخورد سریع و قاطع خواهد داشت.
وی با اشاره به میزان تاثیرگذاری این گشت ها اضافه کرد: اینگونه گشت ها به جهت اینکه عملیاتی میدانی و در منظر مردم است، ضمن آنکه تاثیر روانی خاصی دارند این فرصت را به مصرف کنندگان می دهد تا در ارتباطی مستقیم و در محل شکایات خود را به شعب سیار و اعضای گشت اعلام کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام مهمترین حوزه های کاری را در این ایام در سه بخش کالا و خدمات اعم از صنفی و غیر صنفی، بهداشتی، درمانی و دارویی و قاچاق کالا و ارز برشمرد.
بیرانوندی همچنین اماکن هدف و تحت نظارت در طرح سازمان تعزیرات حکومتی را شرکت‌های مسافرتی اعم از هوایی، زمینی و حمل ‌و نقل درون ‌شهری و برون ‌شهری و مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه ‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها، هتل ها و اماکن تاریخی، تفریحی و فرهنگی و مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران ‌ها، سالن های غذا خوری شهری و جاده ای، اغذیه ‌فروشی‌ها، قنادی ها، مراکز توزیعی، انبارها، نانوایی ها، سردخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاه های بهاره و میدان‌ های میوه و تره بار و جایگاه های سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه ها، امور بهداشتی و همچنین آرایشگاه های زنانه و مردانه اعلام کرد.
وی گفت: طرح ویژه نوروز سازمان تعزیرات حکومتی استان ایلام از 28 بهمن آغاز می شود و تا 15 فروردین سال 96 نیز ادامه خواهد یافت.
به گفته وی، اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام و ادارات تابعه در شهرستان ها هر روز کاری تا ساعت 20 و در ایام تعطیل نیز از 8 صبح تا 13 در راستای استیفای حقوق مردم و حمایت از مصرف کنندگان انجام وظیفه می کنند.
چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.