در این مطلب آمده است: گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه ایلام در 30 بهمن 95 حاکی از آن است که در سال 1395 از 144 مدیرکل ستادی و اجرایی عضو شورای اداری استان ایلام فقط 50 مدیر کل نشست خبری برگزار کرده اند که 34 درصد دستگاه های اجرایی استان را شامل می شود.
این گزارش نشان از آن دارد که کارگزاران دولت در استان ایلام به «دانستن حق مردم است» بی توجه بوده و مردم را محرم و دارای حق دانستن نمی دانند و یا اینکه به اهمیت رسانه ها در عصر حاضر که عده ای تا آنجا پیش رفته اند و معتقدند ما در آبی شناور هستیم که آن آب، رسانه است و ما ماهی های درون آن آب، واقف نیستند.
واقف نیستند که رسانه ها، معرفت ما را از جهان پیرامون شکل می دهند و «نمود» هر سازمانی حداقل به اندازه «بود» آن در رسانه دارای اهمیت است.
کارگزاران دولت در ایلام نمی دانند که تصویر رسانه ای یعنی قضاوت عمومی در مورد سازمان و این تصویر رسانه ای است که تعیین کننده اعتماد مخاطبان به سازمان آنان است؛ یعنی اگر چه عملکرد نقش بسیار مهمی در تعالی سازمان دارد، چگونگی بازتاب آن عملکرد در رسانه ها به همان اندازه مهم است.
واقعیت اینکه سازمان ها نمی توانند سرنوشت خود را از رسانه ها جدا کنند و پیوند خود را با آنها بگسلند، کارگزاران دولت در استان ایلام بدانند که هر قدر که سازمان تحت تصدی آنها ارزش بیشتری برای مخاطبان و علایق آنها قایل باشد ضرورت این تعامل را بیشتر احساس می کنند.
جا دارد مدیران دستگاه های اجرایی استان ایلام در بحث کم کاری و بی توجهی و عدم اعتقاد به «دانستن حق مردم » مزاحم تلقی کردن رسانه ها را فراموش کنند و از خواب غفلت برخیزند و با شناخت زندگی در جمع رسانه ها را پذیرا شوند و با این ظرفیت که در بعد رسانه های چاپی و مجازی در استان وجود دارد همزیستی سازنده ای را رقم زنند.
مدیران دستگاه ها باید با تعامل پویا با رسانه ها چرخ های توسعه متوازن را به حرکت در آورند و چنانچه روند تقابل در پیش گیرند چشم انداز توسعه بدون حضور رسانه دست نیافتنی است.
مدیران استان که با رسانه غریب و به نقش رسانه آگاه نیستند بدانند که رسانه ها را نه «می توان » و نه «باید» نادیده گرفت، زندگی در جهان رسانه ای شده یعنی زندگی در کنار رسانه ها و نه در کشاکش با آنها.
مدیران استان،شما به نمایندگی از سوی ملت، ثروت ملی و سرمایه کشور را در حوزه ماموریت تان در کجا؟ چگونه؟ و با چه هدفی بکار گرفته اید و نه دور از انصاف و نه قابل کتمان که اقدامات انجام شده در دولت را نمی توان به مردم نگفت و این برای شما که با اخبار جسته و گریخته می خواهید عمل کنید راه حل نخواهد بود.
ختم کلام حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: کارهایتان را به مردم بگویید تا مردم نگویند چه کرده اید.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ایلام
6033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.