به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین استارتاپ گردشگری استان در دانشگاه ایلام اظهار کرد: گردش مالی صنعت توریسم در جهان به 2 هزار و 200 میلیارد دلار می رسد ولی سهم کشورمان از این مبلغ هنگفت، بسیار ناچیز است.
وی افزود: ایران اسلامی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در زمینه دارا بودن زیبایی های طبیعی و داشتن مواهب خدادادی و همچنین بناهای تاریخی از شرایط ممتازی برخوردار است ولی تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت ها بخوبی بهره برداری کنیم.
استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام بدلیل داشتن طبیعت چهار فصل و قرار گرفتن در مسیر تردد زائران عتبات عالیات از شرایط متمایزی بهره مند است که در صورت سرمایه گذاری ضمن اشتغالزایی می تواند درآمدهای سرشاری از راه گردشگری نصیب مردم کند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام نیز در این مراسم گفت: یک هزار و 500 اثر طبیعی و تاریخی تاکنون در این استان شناخته شده که 725 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
عبدالمالک شنبه زاده افزود: با وجود این تعداد اثر طبیعی و تاریخی ولی در زمینه زیرساخت ها هنوز با کمبود روبرو هستیم که در صورت ایجاد این بسترها، می توان از این محل درآمدهای بسیاری را نصیب مردم استان کرد.
رئیس دانشگاه ایلام نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری این استارتاپ ها در راستای تحقق برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی بویژه حمایت از ایده های برتر و توجه به پروژه های دانش بنیان موثر است.
محمد علی اکبری ادامه داد: دانشگاه ایلام در برگزاری این استارتاپ ها پیشتاز است و امیدواریم بتوانیم با شناسایی ایده های جدید و خلاقانه زمینه تجاری سازی آنها را فراهم کنیم.
مدیرعامل شرکت کیان نور زاگرس به عنوان مجری این استارتاپ نیز گفت: برای 800 نفر شرکت کننده در این استارتاپ در 6 مرحله کارگاه های آموزشی برگزار شده است.
صادق صفربیگی افزود: در نهایت 107 نفر در این استارتاپ شرکت کردند و 12 نفر از مربیان تراز اول کشور در زمینه برگزاری این استارتاپ ویکند مشارکت دارند.
در این مراسم عباس برزگر یکی از کارآفرینان موفق کشور در صنعت گردشگری که با تلاش و پشتکار فراوان توانسته است از فقر مطلق به یکی از موفق ترین افراد کشورمان در این عرصه تبدیل شود شرح زندگی خود و دلایل موفقیت اش را در این صنعت برای حاضران بیان کرد.
به گزارش ایرنا، استارتاپ ویکند گردشگری از امروز بمدت سه روز در محل دانشگاه ایلام با حضور محمدرضا مروارید استاندار، محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، معاونان استاندار و دیگر مسئولان استان ایلام آغاز بکار کرد.
خبرنگار: حسن کهزیادان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.