به گزارش ایرنا، علی ملازاده روز چهارشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان ایلام اظهار کرد: 25 دستگاه اجرایی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مکلف شده اند که بیشترین برنامه و وظیفه را سازمان صدا و سیما بر عهده دارد.
وی ادامه داد: این برنامه ها با هدف بهبود پوشش حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی در جامعه اجرا می شود که در این زمینه نخستین اولویت ستاد، آشنایی کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی با حقوق خود و تکالیف شهروندی است.
ملازاده افزود: حقوق شهروندی در کنار حقوق نظام جمهوری اسلامی است که در این عرصه مردم و کارکنان دستگاه های اجرایی که جزیی از جامعه به شمار می روند با حقوق و تکالیف خود آشنا می شوند.
وی فعال شدن هیات های رسیدگی به تخلف های اداری، آموزش تخلف های اداری به کارکنان و فعالیت میز خدمت را که باعث جلوگیری از سردرگمی مراجعان به دستگاه های اجرایی می شود را جمله مقوله های حقوق شهروندی دانست و گفت: در زمینه تحقق این امور اقدام ها و فعالیت های اجرایی مهم و خوبی در کشور انجام شده است.
جانشین قائم مقام رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور تاکید کرد: برای نهادینه شدن حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی آموزش بهترین ابزار و روش است که در این حوزه تاکنون کارهای مناسبی انجام گرفته است.
وی افزود: آموزش ابزاری موثر در پیگیری حقوق شهروندی است که باعث می شود هر فرد حق خود را در مسایل اجتماعی و فرهنگی جست و جو کند بنابراین در نخستین گام باید به آموزش همگانی مردم و کارکنان در این زمینه توجه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام در حوزه صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی ظرفیت های بسیار بالایی دارد.
حسین کلانتری اظهار کرد: اراده و باور جدی مردم این استان صیانت از حقوق شهروندی و پاسداشت مقوله حجاب و عفاف است.
وی افزود: ایلام با توجه به نگاه ویژه مدیریت ارشد و مجموعه دستگاه های اجرایی در حوزه امنیت عمومی و حقوق شهروندی از فعال ترین و موفق ترین استان های کشور است که این رویکرد تا تحقق تمام هدف های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با جدیت و پشتکار ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان ایلام گزارش عملکرد ادارات و فعالیت های دستگاه متبوع خود را در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ارائه کردند.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.