به گزارش ایرنا، داوود گودرزی روز چهارشنبه در گردهمایی جوان انقلابی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی بودن دارای ویژگی هایی است و در این زمینه باید دسته بندی های مرسوم سیاسی در کشور کنار گذاشته شود.
وی افزود: با این وجود انقلابی بودن باید مبنا، شاخص و ملاک داشته باشد و اینکه عده ای خود را انقلابی بدانند اما درباره شرایط و ویژگی های آن بحث نکنند همانند انقلابی نبودن دارای اشکال است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: کسی می تواند ادعا کند انقلابی است که اندیشه و گفتمان انقلابی داشته و مسیر حرکت انقلاب اسلامی تا احیا و دست یافتن به تمدن اسلامی را قبول داشته باشد.
گودرزی عدالت اجتماعی، استقلال طلبی، آزادی خواهی و کرامت انسانی را اصول اساسی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: اینها اصولی هستند که ما را به تمدن اسلامی می رسانند.
به گفته وی، یک انقلابی باید این اصول و آرمان ها و مسیر حرکت انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی که در بهمن 57 شروع شده است و باید ادامه یابد را قبول داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر قبول کردیم در دایره انقلابی بودن قرار بگیریم مرحله بعدی اینکه باید انقلابی رفتار کنیم یعنی باید برای تحقق آرمان ها و اصول اساسی انقلاب تلاش کنیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه جوان انقلابی باید اهداف، آرمان ها، نگاه امام(ره) و رهبری و قانون جمهوری اسلامی را بشناسد و مطالبه کند، گفت: بی تفاوتی بلای جان انقلاب است و اسلام نیز از ما می خواهد اجتماعی باشیم.
گودرزی با بیان اینکه هر کس در هر جایگاهی باید فضای محترمانه و منطقی مطالبه گری از مسئولان را ایجاد کند، اظهار کرد: فهم آرمان ها، روشن کردن آنها برای مردم و مطالبه گری از مسئولان رسالت اصلی جوان انقلابی است.
در این گردهمایی نشست پرسش و پاسخ نیز با حضور دانشجویان برگزار شد.
هفت هزار دانشجو در هشت رشته دکترا، 30 رشته کارشناسی ارشد و 60 رشته کارشناسی و کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.