به گزارش ایرنا، استاندار ایلام در این آیین با بیان اینکه در قانون به شوراهای آموزش و پرورش تاکید فراوان شده است، گفت: از همه امکانات دولتی، مردمی و خیران برای اداره و توسعه مدارس باید استفاده کرد.
محمدرضا مروارید اظهار کرد: اکنون یک ششم جمعیت استان معادل 100 هزار نفر را دانش آموزان تشکیل می دهند که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند نیازهای آنها را برآورده کند و سایر ارگان ها و افراد خیر جامعه باید به یاری این سازمان بیایند.
وی افزود: با این وجود امکانات کنونی مدارس بویژه مناطق شهری در حد مناسب و مطلوب است ولی باید در مناطق روستایی نیز این امکانات برای دانش آموزان فراهم باشد.
استاندار ایلام تاکید کرد: روند پوشش تحصیلی در این استان مطلوب است و در برخی مناطق دور افتاده حتی با یک دانش آموز هم مدرسه دایر است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین گفت: این سازمان در بسیاری از شاخص های آموزشی در کشور سرآمد بوده و دارای دانش آموزان با استعدادی است.
علی بیرانوند اضافه کرد: برای توسعه فعالیت های آموزشی و کیفیت بخشی به فعالیت ها، آموزش و پرورش بیش از پیش به مشارکت مضاعف اولیای دانش آموزان و افراد خیر نیاز دارد.
در حاشیه این آیین نمایشگاهی از غذاهای تهیه شده با عنوان هنر مادران و دستاوردهای دانش آموزان در قالب هنر فرزندان بر پا شد که مورد بازدید استاندار و هیات همراه قرار گرفت.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
24 تا 30 دی به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.