جعفر داراب خانی روز چهارشنبه در همایش رابطان اجتماعی سازمان های دولتی افزود: در هر جامعه ای در کنار هنجارها همواره ناهنجاری هایی نیز وجود دارد و رشد ناهنجاری ها اگر بیشتر از هنجارها نباشد کمتر آن نخواهد بود.
وی ادامه داد: در زمان های قدیم برای جلوگیری از جرم رویه مجازات های خشن را دنبال می کردند اما امروز دیدگاه صاحب نظران بر آن است که مجرمان باید اصلاح و بازسازی شوند و مجازات ها درمانگر باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از وقوع جرایم اعمال مجازات لازم و کافی نمی باشد، یادآور شد: آسیب های اجتماعی نتیجه تخطی از نظم اجتماعی است.
داراب خانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی وید امنیت اخلاقی در جامعه گفت: باید ضمن علت شناسی بروز ناهنجاری ها، برای مهار آسیب هااجتماعی تلاش و برنامه ریزی مستمر انجام گیرد.
داراب خانی در ادامه با اشاره به اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی است می تواند زمینه بسیاری از جرایم باشد، گفت: بسیاری از مشکلاتی که در زندگی زناشویی افراد پیش می آید در پی عدم شناخت زوجین از یکدیگر در پنج سال اول زندگی است.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام از نظر وقوع طلاق در رتبه 30 کشور قرار دارد، اضافه کرد: علت بسیاری از خشونت ها به حالات روحی و روانی افراد بر می گردد.
تنظیم کننده: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6119/6034

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.