رضا حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح اکنون 13 منطقه استان با پیشرفت فیزیکی 98 درصد و هزینه 130 میلیارد ریال در حال اتمام است.
وی ادامه داد: طرح سیگنال رسانی به ایستگاهای زمینی صدا و سیمای مرکز استان که یکی دیگر از هدف های اجرای آن آسان سازی دریافت تصاویر ماهواره ای است در دهه فجر امسال همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.
مدیرکل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام افزود: در اجرای طرح های توسعه ای، ظرفیت شبکه انتقال استان امسال از 353.5 گیکابیت به 883.5 گیگابیت افزایش یافته است که بیانگر رشد 2.5 برابری این بخش است.
حسن بیگی گفت: پهنای باند دیتای این شرکت نیز امسال با اجرای برنامه ها و طرح های گوناگون از 2.5 به 47 گیگابیت رسیده که نشان دهنده افزایش 19 برابری است.
وی اضافه کرد: ظرفیت بهره برداری مشترکان اینترنت نیز که در گذشته 1164 مگابیت بود در سال جاری به 9214 مگابیت افزایش یافته که در این زمینه رشد هشت برابری نشان می دهد.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام افزود: ظرفیت پهنای باند اینترنت که اکنون به صورت باز استفاده می شود در گذشته 465 مگابیت بوده که امسال در اجرای طرح های توسعه ای این شرکت به 1240 مگابیت افزایش یافته است.
وی ظرفیت زیربار فیبرنوری در استان را 768 کیلومتر اعلام کرد و یاد آور شد: 440 کیلومتر فیبر نوری با عنوان طرح نور 2 در شش مسیر ارتباطی استان شامل ایلام- مهران، مهران - بازارچه مرزی، مهران - دهلران، ایلام - ایوان و ایوان گیلانغرب با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
حسن بیگی تاکید کرد: 250 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای و اتمام این طرح هزینه می شود که اگر روند احداث آن به همین شکل با شتاب انجام شود این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام با بیان اینکه در گذشته فیبرنوری شرکت 12 رشته ای بوده و اکنون در طرح نور 2 به 48 رشته افزایش یافته است، افزود: با اتمام این طرح و بهره برداری از آن ظرفیت فیبرنوری در مقایسه با قبل چهار برابر افزایش خواهد یافت.
خبرنگار: جلال اسکندری** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6033/6034

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.