به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندار ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست قرارگاه مناطق سیلزده استان ایلام اظهار داشت: دولت اکنون همزمان از یک سو در جنگ اقتصادی با دشمن است و از یک سو توجه خود را صرف تخریب های منتقدان داخلی می کند و از سویی دیگر حامیان نیز بدون درک شرایط موجود نسبت به دولت دست به قضاوت می زنند.

وی یادآور شد: برخی از مدیران ضعیف توان دفاع از عملکرد دولت در دستگاه متبوع خود را ندارند در حالی که دولت خدمات قابل قبولی در این شرایط سخت اقتصادی در استان ایلام انجام داده است و مدیران باید توانایی تشریح عملکرد دستگاه خود بعنوان کارگزار این نظام و دولت را داشته باشند.

سلیمانی دشتکی خواستار برگزاری تورهای رسانه ای توسط مدیران دستگاه های اجرایی شد و تاکید کرد: مدیران از رسانه ها دعوت کنند ضمن مصاحبه، به صورت میدانی از پروژه های و طرح هایی که انجام شده و یا در دست اجرا است بازدید به عمل آوردند و در رسانه ها مردم را در جریان خدمات دولت قرار دهند.

وی افزود: مجموعه تلاش ها و رایزنی های مسوولان استان باعث شد تا استانی که ۰.۷۳ درصد جمعیت کشور را دارد ۲.۸۶ درصد بودجه کشور در سال ۹۹ را به خود اختصاص دهد و در بین ۳۱ استان در رتبه ۲۲ کشور قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: در بودجه سال ۹۹ سهم استان از محل اعتبارهای هزینه ای استانی کشور ۲.۲ درصد، اعتبارهای تملک دارایی های استانی ۲.۱ درصد، اعتبارهای توازن ۱.۷ درصد، اعتبارهای ملی استانی شده ۱.۸ درصد و اعتبارهای ملی (مشخص) در کشور  ۲.۹ درصد و چیزی بیش از سه برابر شاخص جمعیت استان نسبت به کل کشور است.

استاندار ایلام از اختصاص ۸۴۰ میلیارد تومان در سیل فروردین ماه برای کمک به مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: علاوه بر ۶۴۰ میلیارد تومانی که در مرحله اول برای استان مصوب شده بود که ۵۰ درصد آن بصورت بلاعوض و مابقی تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شد، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از ردیف ملی اضافه شد و بخشی از این اعتبارها نقدی ابلاغ شد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: این میزان حدود سه برابر بودجه عمرانی استان در سال ۹۹ است و جذب چنین اعتباری در این شرایط سخت مالی می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.