حیدر نعمتی عصر دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: بر اساس دستور العمل اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هرچه سریعتر مباشر تامین میوه شب عید تعیین و معرفی و قراردادهای لازم در این زمینه منعقد شود.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه حدود ۶۰۰ تن سیب و پرتقال برای ایام عید مردم استان همچون سایر استان های کشور با نرخ مصوب تعیین شده و استان تامین این میوه ها برای سیب آذربایجان غربی و پرتقال مازنداران اعلام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به موضوع اقدام لازم در خصوص معرفی مباشر، مشکل تامین، تسهیلات و ...باید هر روز کمیته راهبری در استان تشکیل شود تا با توجه به کوتاه بودن فصل خرید، اقدام لازم برای خرید و ذخیره سازی میوه شب عید استان به عمل آید.

نعمتی گفت: همچنین باید چند نمونه از قراردادهای سایر استان ها در این زمینه بررسی شود تا مشکلی در استان برای نحوه خرید و تامین میوه مناسب و ذخیره سازی و انتقال آن نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: اکنون بهترین زمان خرید و ذخیره سازی میوه شب عید است که باید همه دستگاه های مرتبط اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

در چند سال گذشته تعاون روستایی استان مباشر تامین میوه شب عید بود که امسال این تعاونی از تامین آن سرباز زده است و اکنون تعیین مباشر در بخش خصوصی در حال پیگیری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.