شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان ایلام با دارا بودن ۷۵ مترمربع سرانه ورزشی دارای ۲ مجموعه ورزشی کارگری است.

وی افزود: مجموعه ورزشی کارگران در شهر ایلام با مساحت ۹۵ هزار متر مربع دارای فضاهای روباز و سرپوشیده از جمله یک سالن چند منظوره، یک چمن طبیعی، یک چمن مصنوعی، زمین ساحلی و یک استخر نیمه کاره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: این مجموعه سال ۷۳ احداث و سال ۸۴ به بهره برداری رسید، اما استخر این مجموعه که نیمه کاره است، در سال ۸۹ از محل سفر ریاست جمهوری دوره نهم و دهم و از اعتبارات ملی احداث شد.

شیرخانی با بیان اینکه ۹۰ درصد مجموعه ورزشی کارگری ایلام فعال است، گفت: این استخر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل نیز نیازمند ۳۰ میلیارد ریال است.

وی به مجموعه ورزشی کارگری در دهلران نیز اشاره کرد و افزود: این مجموعه بعنوان دومین مجموعه ورزشی کارگری در استان با مساحت چهار هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد سال ۹۲ کلنگ زنی شد و تنها دارای یک سالن چندمنظوره است و پنج میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی تاکید کرد: هیات ورزش کارگری استان از سال ۹۲ زیر نظر فدراسیون ورزش کارگری قرار گرفت و طی این مدت از نظر تیمی و انفرادی موفقیت هایی نیز کسب کرده است.

ایجاد فضای ورزشی برای کارگران در کارگاه ها ضروری است

شیرخانی به ضرورت ایجاد فضاهای ورزشی در کارگاه ها تاکید کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۵۴ قانون کار همکاری کارفرمایان کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان برای ایجاد فضای ورزشی در کارگاه ها ضروری است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این ماده برای حمایت های قانونی جهت تکمیل و توسعه فضاهای ورزش کارگری و ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون، کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی شامل این قانون هستند.

شیرخانی افزود: به استناد ماده ۷۸، قانون وصول برخی از درآمدهای دولت ذیل ردیف درآمدی وزارت به مبلغ ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال با تعرفه سالانه یک صد هزار ریال به ازای هر کارگر تاکید می شود.

وی یادآور شد: به منظور حداقل سهم مصوب درآمد قابل وصول بر اساس شاخص آمار کارگران استان باید برنامه ریزی و تلاش لازم صورت گیرد.

شیرخانی تصریح کرد: کارفرمایان واحدهایی که نتوانند نسبت به ایجاد فضای ورزشی در داخل کارگاه خود اقدام نمایند، موظفند سالانه مبلغ یکصد هزار ریال به ازای هر کارگر به حسابی که توسط بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعبیه و اعلام شده، واریز نمایند.

وی یادآور شد: در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقاء مهارت و سلامت کارگران خود مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد و یا در این خصوص هزینه کنند با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانند، ۱۰ درصد از عوارض موضوع الف این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته استرداد نمایند.

شیرخانی تاکید کرد: مبالغ دریافتی صرفا جهت توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی کارگری در نقاط مختلف کشور هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: تعداد کارگران مشمول این طرح در استان ایلام، ۱۹ هزار نفر است و با حداقل درآمد مصوب معادل قابل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است.

ورزش کارگری در استان ایلام در بخش کسب مدال، در بخش تیمی مقام اول رشته وزنه برداری قهرمانی کارگران کشور، مقام اول رشته تنیس روی میز در بخش بانوان و در رشته دو و میدانی نیز مقام سوم و چهارم در ۲ بخش زنان و مردان را کسب کرده است.

همچنین ایلام سال ۹۳ میزبان مسابقات دو صحرانوردی کارگران کشور در بخش آقایان و در سال ۹۸ نیز میزبان قهرمانی بدمینتون کشور بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.