قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت گردشگری استان ایلام اظهار داشت: توجه به زیرساخت گردشگری در راستای ایجاد نشاط اجتماعی ضروری است و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مکان به عنوان مجتمع گردشگری مناسب، فضایی برای تفریح و گردشگری مردم استان فراهم می‌کند.

وی افزود: در گذشته دره ارغوان در فصل بارش‌ها تهدیدی  برای جاری شدن روان آب‌ها به شهر ایلام قلمداد می‌شد اما امروز با بسترسازی لازم و ایجاد موانع و حوزه‌های آبگیر نه تنها ایمن‌سازی شده است بلکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری به محلی برای تفریح تبدیل می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه ایجاد منطقه گردشگری در دره ارغوان مشروط به عدم آسیب به محیط زیست است، گفت: ساخت و ایجاد راه و پل‌های باقی‌مانده، برق، آبرسانی و سکوبندی این پروژه در دستور کار جدی دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه به دلیل اهمیت موضوع نشاط اجتماعی، پروژه گردشگری دره ارغوان را در اولویت ردیف عمرانی خود قرار دهند تا در زمان مناسب به سر انجام برسد.

به گزارش ایرنا، دره ارغوان یک دره با صخره‌های بزرگ سنگی است که درختانی با شکوفه‌های ارغوانی به ویژه در سمت راست جاده ورودی به دره آنچنان جلال و زیبایی به آن داده است که تصویری زیبا و باشکوه در پیش چشمانت می‌گشاید.

دره ارغوان یکی از مناطق حفاظت شده در استان ایلام است که درختان ارغوانی آن در محدوده ۱۶۰ هکتار از این دره رویش دارند.

این دره زیبا مملو از درختانی با شکوفه‌ها و برگهای ارغوانی است که در میان درخت های بلوط و زالزالک به گونه بسیار حیرت آوری چشم را خیره می‌کند.

مجموعه فرهنگی تفریحی ارغوان در پنج کیلومتری مرکز شهر ایلام شامل مکان‌های ورزشی، فرهنگی، بوستان جنگلی، شهربازی، چهار باغ، بلوار ورودی و آثار تاریخی گردشگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.