زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نهادهای حمایتی سهم بهزیستی ایلام تنها مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب نشده که پیگیری های لازم مبنی بر جذب این تسهیلات از طریق کمیته فنی مرکز انجام می گیرد.

وی افزود: بهزیستی ایلام تنها طرح های متقاضیان را تکمیل و به کمیته فنی مرکز ارسال می کند و خود کمیته، به تناسب طرح ها آنها را به بانک های استان ارجاع می دهد.

مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: بانک ها پس از دریافت تسهیلات ابلاغی نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدام می کنند.

همتی گفت: مجموعه بهزیستی در تلاش است با جذب این تسهیلات بتواند گام های اساسی در راستای ایجاد اشتغال مناسب برای مددجویان تحت پوشش خود بردارد.

وی اظهار کرد: دولت سعی دارد تا با تمرکز بر بسترسازی مناسب برای ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی آنان را در امر خودکفایی و ایجاد شغل های مناسب کمک کند.

وی بر ضرورت نظارت و بازرسی مستمر از طرح ها برای جلوگیری از انحراف و همچنین ایجاد شغل مورد نظر تاکید کرد و گفت: علاوه بر بازرسی های بهزیستی استان انتظار می رود بانک ها نیز بر روند اجرای طرح ها نظارت کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام ابراز امیدواری کرد برای جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سهم بهزیستی تلاش ویژه ای از طریق پیگیری از مرکز انجام شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۲۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون ۲۰۸ میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان آن جذب شده است که بخشی از این اعتبار سهم نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و بنیادشهید و امور ایثارگران استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.