موسی فاطمی‌راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از همه توزیع‌کنندگان و فروشندگان میوه و تره‌بار خواسته شده است که از هرگونه افزایش قیمت تا زمان اعلام نرخ‌های جدید از سوی ستاد تنظیم بازار خودداری کنند.

وی در مورد کمبود و گرانی قیمت برخی اقلام خوراکی پرمصرف چون گوجه فرنگی، پیاز، کاهو، نارنگی، پرتقال و خیار افزود: این گونه اقلام همواره در فصل سرما به علت کمبود محصول و افزایش تقاضا با تغییر قیمت و افزایش نرخ همراه هستند و گرانی کنونی این اقلام ربطی به موضوع بنزین ندارد.

فاطمی‌راد یادآور شد: برخی نقاط کشور که محل اصلی تولید و توزیع این محصولات خوراکی پرمصرف هستند با سرما یا بارش باران مواجه شده‌اند و هنوز محصولات نوبرانه این مناطق به بازار عرضه نشده است که به کاهش محصول در بازار و عدم تعادل عرضه و تقاضا منجر شده است و این موضوع همواره در فصول سرد رخ می‌دهد و فقط مختص امسال نیست.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می‌شود.

بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر در ماه و خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر در ماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و با قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

به دنبال افزایش نرخ بنزین و افزایش درآمد دولت از این محل، قرار شد طی سه مرحله برای گروه‌های هدف که حدود ۱۹ میلیون خانوار و یا جمعیت ۶۰ میلیون نفری هستند پرداخت نقدی کمک حمایتی دولت انجام شود که از هفته گذشته این کمک برای سه گروه ۲۰ میلیونی در سه مرحله واریز شد.

همچنین مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد جامعه هدف کمک حمایتی دولت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.