مجید عسگری روز سه شنبه در نشست با اعضای ستاد انتخابات، هیات های نظارت و بازرسی شهرستان اظهار داشت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط منطقه، بین الملل و راهبردهای نظام جلب مشارکت حداکثری از موضوعات مهمی است که باید مد نظر مجریان و دست اندرکاران باشد.

وی انتخابات را عامل مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و افزود: مشارکت حداکثری از راهبردهای مهمی است که نظام آن را دنبال می کند و هر چه مشارکت بالاتر باشد، دشمنان بیشتر مایوس خواهند شد.

فرماندار دهلران، سلامت و رقابت را از راهبردهای داخلی در امر انتخابات ذکر کرد و یادآور شد: دشمنان نظام بعنوان بازیگران خارجی نیز موضوع متزلزل کردن نظام، دلسرد کردن مردم و مشارکت کمتر در انتخابات را دنبال می کنند.

عسگری با اشاره به هوشیاری و درایت مردم در همه عرصه ها و بویژه انتخابات تاکید کرد: دشمنان با ایجاد ترس و تهدید و فشار اقتصادی دنبال دلسرد کردن مردم هستند ولی مردم با هوشیاری و در راستای مهم بودن تعیین سرنوشت خود پیوسته مشارکتی بالا داشته و در این انتخابات نیز دشمنان را ناکام خواهند کرد و بار دیگر وحدت و انسجام و مشارکت حداکثری خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی را مجریان و دست اندرکاران و امانتداران عرصه انتخابات دانست و تاکید کرد: این امانت را باید با رعایت قانون، تعامل و همگرایی، تلاش برای مشارکت حداکثری و رعایت اصل بی طرفی به سرمنزل مقصود برسانیم.

فرماندار دهلران با اشاره به قانون جدید انتخابات که به تائید شورای نگهبان نیز رسیده است، گفت: از ظرفیت های این قانون برگزاری انتخابات الکترونیک است که در قانون به رسمیت شناخته شده و اگر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری توسط وزارت کشور فراهم شود این ظرفیت قانونی در اختیار است که از آن استفاده شود. 

عسگری اظهار داشت: انتخابات باید به صحنه وفاق و همدلی ملی تبدیل شود و در این مسیر همه باید در راستای انتخاباتی باشکوه و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته همت خود را معطوف کنند.

رئیس هیات نظارت شهرستان دهلران نیز انتخابات را شاخصه مردم سالاری دینی برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت انتخابات و شرایط خاص کنونی همه وظایف خطیر و حساسی برعهده داریم و باید با نظارت و دقت و تعامل و هماهنگی کار را به پیش ببریم.

اردشیر دارابی بر رعایت قانون و امانتداری تاکید کرد و افزود: رای مردم پشتوانه نظام است و حضور حداکثری نیز از موضوعات مهمی است که همه باید در تحقق آن تلاش کنند. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.