حیدر نعمتی روز سه شنبه در نشست کمیته اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر این طرح ها به بانک معرفی و به دلیل طولانی شدن روند پرداخت اکنون با افزایش قیمت ماشین آلات مواجه شده اند، نیاز است هرچه سریع تر بانک های عامل آنها را در اولویت پرداخت قرار دهند.

وی به بحث استفاده از ظرفیت یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق توسط دولت پرداخت می شود اشاره کرد و افزود: باید اطلاع رسانی لازم در زمینه این طرح به واحدهای تولیدی و بخش خصوصی انجام گیرد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس طرح یارانه دستمزد، به کارآفرینانی که از شغل اولی‌ های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و گفت: بخشنامه های زیادی مبنی بر نظارت مستمر بر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نهادهای حمایتی و غیر حمایتی ابلاغ شده که باید مد نظر باشد، دستگاه های مربوطه و بانک های عامل کمیته های بازرسی خود را فعال و با جدیت بر نحوه جذب تسهیلات نظارت کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه های حمایتی نیز بر جذب تسهیلات نظارت کنند و اگر طرحی انحراف دارد، آنرا دین حال کنند.

معاون اقتصادی استادار ایلام افزود: شماری از کارمندان از این تسهیلات استفاده کرده اند که شناسایی شده و لیست آنها در اختیار بانک ها قرار گرفته که تسهیلات آنها یا دین حال شود یا به نرخ مصوب شورای پول و بانک ۱۸ درصد تغییر یابند.
نعمتی در خصوص مانده تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام گفت: بخشی از این تسهیلات بر اساس گزارش های موجود هنوز جذب نشده که باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش بروند و طرح ها هر چه سریعتر به کمیته فنی معرفی شوند.

وی اظهار کرد: باید سهم مانده اعتبارات بهزیستی از طریق کمیته فنی ملی پیگیری شود تا هر چه سریعتر به صندوق کارآفرینی و امید معرفی شوند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: طرح هایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند باید از ظرفیت تسهیلات اشتغال روستایی در راستای افرایش تولید و اشتغال ‌در روستاها استفاده کنند.

جذب ۲۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز گفت: نشست های متعددی برای جذب حداکثری تسهیلات کارا و اشتغال روستایی برگزار شده که محصول آن رشد کمی و کیفی این تسهیلات در استان بوده است.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: امسال سه هزار و ۷۵۶ پرونده تسهیلات تاکنون به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: این طرح ها در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و سلامت هستند که در ۲ بخش نهادهای حمایتی و غیر حمایتی در مناطق روستایی استان اجرا می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: سهم ابلاغی استان از مجموع ۲۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی تاکنون ۲۳۴ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال انعقاد قرارداد شده است.

وی از بانک های عامل و دستگاه های مربوطه خواست برای جذب مابقی تسهیلات تا پیش از پایان سال تلاش کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.