حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در دیدار با مجموعه کارکنان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اصناف و بازاریان استان ایلام اظهار داشت: کاسبان همواره به دنبال کسب روزی حلال هستند و در این شرایط حساس باید با رعایت تقوا و انصاف کالاها وخدمات خود را با قیمت‌های عادلانه به فروش برسانند.

وی به سابقه درخشان اصناف در طول دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اصناف در جنگ اقتصادی گوش به فرمان ولایت بوده‌اند و اکنون نیز باید از افزایش چند برابری قیمت‌ها به بهانه سهمیه‌بندی بنزین در بازار جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار خواستار نظارت بیشتر مجموعه دستگاه‌های نظارتی بر بازار و بررسی مشکلات صنفی به نحو مطلوب شد به گونه‌ای که نه بازاریان دچار ضرر شوند و نه از خریداران توان خرید اجناس و اقلام مورد نیازشان سلب شود.

وی یادآور شد: بازایان و اصناف باید در این برهه مهم زمانی جانب اعتدال را در عرضه محصولات مورد نیاز مردم رعایت کنند تا قیمت‌های خودسرانه کسبه به آرامش بازار آسیب وارد نکند و چندنرخی برای کالاهای مشابه ایجاد نشود.

در این دیدار برخی از اصناف و بازاریان به بیان برخی مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می‌شود.

بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر در ماه و خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر در ماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و با قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

به دنبال افزایش نرخ بنزین و افزایش درآمد دولت از این محل، قرار شد طی سه مرحله برای گروه‌های هدف که حدود ۱۹ میلیون خانوار و یا جمعیت ۶۰ میلیون نفری هستند پرداخت نقدی کمک حمایتی دولت انجام شود که از هفته گذشته این کمک برای سه گروه ۲۰ میلیونی در سه مرحله واریز شد.

همچنین مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد جامعه هدف کمک حمایتی دولت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.