علی اصغر کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برج هنر اسلامی شهر ایلام از نیازهای فرهنگی استان است که با پیگیری این اداره کل و مسوولان استان و همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی (شرکت باز آفرینی شهری ایران) در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ساختمانی هشت هزار متر مربع در هفت طبقه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه با تکمیل فازل اول، عملیات اجرایی فاز دوم آن(دیوارکشی، تاسیسات نازک کاری و .... ) آغاز خواهد شد، افزود: برای احداث مرحله نخست این طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی ، طرح لاله واژگون (نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام) ، زیگورات (بیانگر پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی) و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع دستی ایلام الگوبرداری شده است.

کاظمی یادآور شد: از قسمت های مهم این برج می توان به نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار غرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن های نمایش و تمرینات، کنفرانس، تئاتر، سینما، اجتماعات و نمازخانه اشاره کرد.

استان ایلام با داشتن ۵۸۵ هزار نفر جمعیت در غرب کشور از استان‌های محروم است که ضعف‌های زیادی در حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله فرهنگ و هنر دارد بطوریکه مرکز استان از وجود سینمای مستقل همچنان بی بهره است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.