حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت عشایر استان ایلام اظهار داشت: با توجه به توزیع سهمیه ماهانه آرد بین عشایر و تغییر نکردن کرایه‌ها نباید برخی از این شرایط سوء استفاده کنند و کرایه حمله آرد به مناطق عشایری را افزایش دهند.

وی از مدیرکل امور عشایری ایلام خواست: با اتخاذ تدابیری در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عشایر اجازه ندهد قیمت حمل کالا به این مناطق افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر جامعه عشایری استان دارای خودرو نیسان هستند امور عشایری باید تمهیداتی برای دوگانه‌سوز کردن خودرو آنان پیگیری و اتخاذ کند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی از اتحادیه‌های عشایری خواست: به صورت مستمر نظارت ویژه‌ای بر قیمت کالا و خدمات و نهاده‌های دامی عشایر استان داشته باشد تا افزایش قیمتی در این بخش به وجود نیاید.

نعمتی گفت: قیمت هر لیتر بنزین از قیمت آب معدنی هم کمتر است و همین بهای ارزان بنزین و تفاوت فاحش آن با کشورهای همسایه از مهمترین دلایل افزایش قاچاق به خارج از کشور بود که دولت با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین سعی در مهار قاچاق دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور هرگونه افزای قیمت کالا و خدمات با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین ممنوع است و افراد در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره‌های ۱۲۴، ۱۳۵، ۱۴۱و ۱۹۰ موارد تخلف خود را گزارش دهند.

وی اظهار داشت: شماره گویای ۱۹۰ نیز برای ثبت تخلف در حوزه دارو در اختیار شهروندان قرار داده شده است.

علی سلیمی مدیرکل امور عشایری ایلام نیز در این نشست گفت: نظارت و پایش مستمر از حوزه عشایری استان انجام می‌گیرد و تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می‌شود.

بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر در ماه و خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر در ماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و با قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.