مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در آسمان استان ایلام فعالیت دارد و طی روز دوشنبه به تدریج از استان خارج می شود.

وی افزود: اصل بارش ها از روز جمعه شروع و در روزهای شنبه و یکشنبه قدرت ریزشی این سامانه تقویت می شود و همراه با این سیستم دمای هوا نیز کاهش محسوس می یابد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: هرچند دامنه فعالیت این سیستم بارشی نقاط مختلف استان ایلام را در بر می گیرد اما انتظار می رود نقاط جنوبی و گرمسیری نیز از ریزش های این سیستم بهره مند شوند.

میهن پرست تاکید کرد: در مجموع قدرت ریزشی و میزان بارش این سامانه طبق بررسی الگوهای هواشناسی مطلوب و موثر است که موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نیز می شود.

وی اضافه کرد: اخطاریه های لازم به مسئولان و شهروندان در خصوص این سیستم بارشی صادر می شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) بیشترین بارش متعلق به شهرستان بدره با ۸۱ میلیمتر بارش بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

کمترین مقدار بارندگی نیز مربوط به شهرستان دره شهر با هشت درصد بارندگی بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد کاهش داشته است و شهر ایلام هم ۴۵ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با سال گذشته ۴۹ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.