سرهنگ رضا همتی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش فرهنگ ایمنی و آرام‌ سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات از جمله اهداف طرح آموزش ایمنی عبور به دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری رابطان مدارس و پلیس راه در هشت مدرسه روستاهای هدف در شهرستان‌های ملکشاهی و سیروان برگزار شده است، گفت: بیان قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی، آموزش نحوه صحیح تردد از عرض جاده، نحوه عبور و مرور دانش‌آموزان در جاده به شکل عملی و توزیع اقلام آموزشی شامل دفترچه و کیف از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: کف نوشته های مدارس، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ایمنی، سرعت‌گیر و خط‌کشی عابر پیاده در جاده از جمله اقدام‌های ایمن‌سازی فیزیکی راه‌هاست که اجرایی شده است.

همتی‌زاده یادآور شد: مهمترین علل عمده تصادف‌ها برای این دسته از کاربران ترافیک جاده‌ای، عدم آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است و باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی که نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد، اقدام  کرد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک در بین دانش‌آموزان مدارس روستایی در جهت پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این خصوص از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵ باب از مدارس حاشیه راه‌های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن‌سازی راه‌ها طی سال جاری خبر داد.

محمد حسنی افزود: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن‌ سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و پلیس راه استان بیان کرد و یادآور شد: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، این تعداد مدارس در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته ایمن‌سازی شدند.

حسنی، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش‌آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

استان ایلام دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.