قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: واحد تولیدکننده رب شاداب دهلران که قرار بود ۱۰۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای کشت گوجه در اختیار داشته باشد اکنون نیاز دارد که با دید مثبت اراضی مورد نظر مکان یابی و به شرکت واگذار شود تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: جهاد کشاورزی و امور اراضی حداکثر ظرف مدت یک ماه باید اراضی مذکور را بررسی و نتیجه را به مجری طرح اعلام کنند تا بتوان با ایجاد اشتغال جدید و تولید گوجه فرنگی به روش آبیاری میکرو بخشی از مواد اولیه کارخانه خود را تامین کند.

استاندار ایلام همچنین از بانک های عامل که وثیقه بیش از ارزش تسهیلات از مجریان طرح های تولیدی در اختیار دارند، خواست با آزاد کردن بخشی از وثایق به این افراد کمک کنند تا بتوانند با جذب تسهیلات سرمایه در گردش به تولید خود با افزایش ظرفیت ادامه دهند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: امسال سال رونق تولید ملی است و همه با آنچه در توان دارند باید موانع پیش پای تولیدکنندگان را برطرف کنند و در امر سرمایه گذاری و رونق تولید تسهیل گذار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست بر ضرورت الگوگیری از واحدهای موفق تولیدی در استان های همجوار و سایر مناطق کشور تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان برای تجربه آموزی باید از مهارت دیگران بهره ببرند و فرآیند آزمون و خطا را در روند تولید خود اعمال نکنند.

حیدر نعمتی اظهار داشت: استفاده از تجربه و تخصص واحدهای موفق نقش مهمی در کاهش فرآیند موفقیت افراد تولیدکننده دارد.

وی همچنین در خصوص گاز رسانی به واحدهای موجود در شهرک های صنعتی استان نیز گفت: بر اساس قانون واحدهایی که در شهرک ها مستقر هستند و گاز در درب شهرک آنها قرار دارد باید از گاز استفاده کنند.

نعمتی یادآور شد: استفاده تولیدکنندگان از گاز به جای سوخت فسیلی و نفت کوره هم اقتصادی تر است و هم هزینه پایین تری برای تولیدکننده دارد.

معاون استاندار ایلام همچنین از دستگاه های متولی صدور مجوز برای واحدهای تولیدی نیز خواست با واحدهایی که خواهان افزایش ظرفیت با استفاده از فضای موجود هستند، در راستای افزایش کیفیت و کمیت کار همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست چهار دستور کار شامل افزایش ظرفیت مرغ گوشتی دهلران، تولید آب معدنی، رب شاداب دهلران و شرکت آرد نگین زاگرس مطرح و مصوباتی در راستای رفع مشکلات آنها تصویب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.