قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست اعضای کارگروه مواد مخدر استان اظهار داشت: منطقه هلیلان با فقر و بیکاری بسیار مواجه است، دستگاه ها و نهادهای مختلف اقدامات و کارهای عمرانی خوبی را در این منطقه آغاز کرده اند و با ورود بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح گلخانه ای و کشت زیتون امیدواریم شاهد رونق بیش از پیش این بخش باشیم.

وی از تصویب شهرستان شدن هلیلان طی یکی دو هفته آینده در دولت خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع در دولت به تصویب نهایی برسد.

استاندار ایلام اضافه کرد: هم اکنون فعالیت های بزرگری در این منطقه در حال انجام است، مجوز پتروشیمی هلیلان نیز در حال صادر شدن است که بیش از ۸۰۰ نفر در این طرح مشغول بکار می شوند، طرح های زیادی در حوزه کشاورزی نیز پیش بینی شده که امیدواریم در ۲ الی سه سال آینده دیگر دغدغه محرومیت هلیلان را نداشته باشیم.

دستگیری یک هزار مصرف کننده مواد مخدر در مرز مهران

سلیمانی دشتکی گفت: حدود یک هزار نفر ایام اربعین در بحث مواد مخدر در مرز مهران ایام اربعین دستگیر شدند که دستگیری این افراد دغدغه ها برای گرفتاری آنان در کشور عراق را کاهش داد.

وی افزود: سال گذشته یکی از دغدغه های اصلی در ایام اربعین گرفتاری شماری از افراد به دلیل حمل مواد مخدر بود که در عراق به مشکل بر می خوردند، امسال با اقدامات پیشگیرانه قبل از خروج مرز، این مشکلات را نداشتیم.

وی افزود: با توجه به برخورد شدید کشور عراق با افرادیکه مواد مخدر حمل می کنند و سال قبل نیز چندین نفر در این رابطه دستگیر شده بودند، با پیگیری های زیاد از زندان عراق رهایی یافتند ولی امسال خوشبختانه با مدیریت قوی امنیتی قبل از ورود به کشور عراق این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

استاندار ایلام همچنین به کشف مزرعه خشخاش در یکی از مناطق استان ایلام اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروی انتظامی و امنیتی و سپاه ۲۰ میلیون بوته خشخاش کشف و تلاش شد با همکاری جهاد کشاورزی برای کشت جایگزین با کشاورزان منطقه اقدام شود.

وی همچنین از شورای مواد مخدر و بهزیستی ایلام نیز خواست تعداد دقیق معتادان متجاهر را مشخص تا زمینه جذب اعتبارات لازم به منظور ایجاد کمپ نگهداری آنان فراهم شود.

کارنامه پر افتخار ایلام در اربعین ۹۸

استاندار ایلام در ادامه به کارنامه پر افتخار ایلام در بحث اربعین اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی با همکاری مردم و دستگاه های مختلف، استان های معین و نهادها و بنیادها در استان در بحث اربعین شکل گرفت.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: از همه دستگاه های ملی، استانی و دیگر ارگان ها که با همدلی خوب و قدرتمندانه در بحث تردد میلیونی زوار در ایام محرم و صفر تلاش کردند، تقدیر می کنم.

وی با اشاره به تردد ۶۲ درصد زائران اربعین از مرز مهران افزود: چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در ایام محرم و صفر از مرز بین المللی مهران داشتیم و در همین روزهای آخر بعد از اربعین نیز روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار اتباع سایر کشورها از مرز بین المللی مهران تردد داشتند.

استاندار ایلام اضافه کرد: هیچ مسئله ای در حوزه امنیتی اربعین ایجاد نشد که نشان از اقتدار بالای نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی و تلاش مجموعه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و سپاه کشور دارد. 

سلیمانی دشتکی تردد ۳۲۶ هزار نفر زائر در یک شبانه روز ، حرکت سه هزار و ۴۵۰ اتوبوس و بیش از این میزان خودروهای شخصی و همچنین حدود چهار هزار کامیون در استان طی ایام پیش و پس از بازگشت زائران اربعین ۹۸ را در استان کوچکی همچون ایلام بسیار ممتاز دانست که تنها با همدلی تمامی ارگان های مسئول میسر شد.

کاهش نرخ بیکاری در استان ایلام به ۸،۷ درصد

استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری استان در تابستان به ۸،۷ درصد رسید که که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشت و این عدد ارزشمندی در کاهش بیکاری است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: هرچند هنوز هم بیکاری محسوس و یکی از دغدغه های اصلی مردم استان است و در مراجعات خود نیز نسبت به بیکاری فرزندان خود گله مندند، اما تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذاری و ایجاد طرح های مختلف نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی افزود: ایلام در ۶ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در شاخص جذب سرمایه گذاری با رشد ۲۰۰ درصدی جزو استان های برتر کشور قرار گرفت که این جایگاه حاصل تلاش همه دست فعالان حوزه اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی است.

استاندار ایلام جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، سرمایه گذاری بی نظیر در حوزه نفت شامل لرزه نگاری، اکتشافات ، توسعه میادین تنگ بیجار، چرداول، آبدانان، پایدار و دانان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال، سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی در پتروشیمی دهلران و واگذاری میدان آبان و پایدار به پیمانکار روسی با ۷۰۰ میلیون دلار از جمله دلایل قرار گرفتن در جایگاه بالای سرمایه گذاری برشمرد.

وی افزود: افق و چشم انداز بسیار خوبی برای پیشرفت صنعتی استان متصور است، تحول بسیار بزرگی در زیرساخت های جاده ای استان ایجاد شده که نمود آن در همین اربعین نمایان شد و امیدواریم این مسیر توسعه همچنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.