حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: تفرقه و عدم همبستگی جهان اسلام موجب استیلای استکبار بر آنها و رواج مسلمان کشی و ایجاد جنگ توسط مسلمانان بر علیه یکدیگر شده است.

وی یادآور شد: ذات دین اسلام بر پایه مهربانی و رحمانیت است که فرامین آن سعادت و رستگاری دنیا و عقبای پیروانش را تضمین کرده در حالی که مسلمانان بدون توجه به مبانی این دین، تابع و پیرو مستعمره غربی ها شده اند و غرب نیز شدیدترین ضربه ها را با شیوه های گوناگون به کشورهای مسلمان وارد ساخته است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: اما جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل و همبستگی مردم، رژیم دست نشانده غرب را ساقط و دست استکبار را از این کشور کوتاه کرد و در طول این ۴۰ سال پاسخ های کوبنده ای را به استکبار جهانی داده است.

وی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی توسط جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد: کاهش پلکانی اما پیوسته تعهدهای برجامی از سوی ایران جوابی قاطع در برابر خروج یک طرفه آمریکا از این معاهده و عدم پایبندی این کشور و اروپایی ها نسبت به برجام است.

خطیب نماز جمعه ایلام تاکید کرد: حتی خود اروپایی ها نیز به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی اذعان دارند که مصداق این موضوع اعتراف چندی پیش رئیس جمهور فرانسه در خصوص بی توجهی آمریکا به مفاد ناتو است.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش بعد از رسوایی بدعهدی درباره برجام موضوع مذاکره جدید با ایران را پیش کشیده اند تا از این طریق امتیازهای جدید و بیشتری را از ایران بگیرند و به دنیا هم نشان دهند که نتیجه مقاومت ایران در برابر غرب شکست و تسیلم آنها در مقابل آمریکا و اروپا و کسب آرا و هوادار بیشتر برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هدف اصلی غربی ها از فشار به ایران موضوع هسته ای و موشکی نیست، اظهار داشت: آنها در واقع اعتقادات و باورهای دینی ایران اسلامی را نشانه گرفته اند و تلاش آنها این است که جمهوری اسلامی از دین اسلام و انقلاب اسلامی دست بردارد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به ماهیت و نیت اصلی اهداف پشت پرده تلاش غرب برای انجام مذاکره های جدید با ایران پی برده اند و مخالف انجام هر گونه مذاکره با طرف مقابل هستند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز آگاه باشند که باید از منویات رهبری به عنوان نایب امام زمان (عج) تبعیت و برای رونق تولید داخلی با اتکا به منابع و ظرفیت های داخلی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه زوال و افول آمریکا و کشورهای زیاده خواه اروپایی در سطح جهان شروع شده است، تاکید کرد: شرایط غربی ها نظیر اعتراضات گسترده مردمی و راکد شدن فعالیت مجلس عوام انگلستان گواه این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به مسئولان توصیه کرد: به جای امید داشتن به غربی ها که همواره منافع خود را در نظر دارند و به کرات دشمنی و دورویی خود در قبال ایران اسلامی را اثبات کرده اند به توان و استعداد داخلی با هدف رونق بخشی به تولید ملی چشم داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.